۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
تشکیل بانک تعاونی سهامی عام

معاون وزیر کار با تشریح آخرین وضعیت تشکیل بانک تعاونی سهامی عام، گفت: طبق قوانین بانک مرکزی باید حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز از سوی تعاونی‌های متقاضی تامین گردد تا اجازه تاسیس بانک داده شود.

به گزارش صدای بورس، محمدجعفر کبیری در مورد تشکیل بانک تعاونی سهامی عام، اظهار داشت: ساز و کار تشکیل بانک تعاونی سهامی عام مربوط به بخش غیردولتی تعاون می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید ۷ تعاونی در تشکیل این بانک مشارکت داشته باشند اما نکته مهم مربوط به تهیه حداقل سرمایه است. در واقع طبق قوانین بانک مرکزی باید سرمایه این تعاونی‌ها به یک حداقلی برسد تا اجازه تأسیس بانک داده شود.

وی بیان کرد: به محض اینکه این امکان در بخش غیردولتی تعاون به وجود آید مذاکرات را با بانک مرکزی شروع می‌کنیم؛ با توجه به تجربیاتی که در گذشته وجود داشته است، بانک مرکزی سعی می‌کند با سخت گیری بیشتری این مجوزها را ارائه کند.

کبیری تصریح کرد: فعالیت بانک تعاونی سهامی عام در چارچوب قوانین بورس و بانک مرکزی خواهد بود و قطعاً اگر در بخش غیردولتی تعاون این امکان فراهم شود مذاکرات در سطح عالی پی گیری می‌شود تا بتوانیم اولین بانک تعاونی سهامی عام را در کشور داشته باشیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال رصد این موضوع هستیم، گفت: این مساله را به تعاونی‌ها اعلام کرده ایم و برخی از تعاونی‌ها که در حوزه تولید لاستیک و تایر فعالیت می‌کنند، چون گردش مالی بالایی دارند، به شدت پیگیر تأسیس این بانک هستند.

وی افزود: مهم این است که آن کنسرسیوم که از مجموع دارایی‌ها و سهامداران تشکیل می‌شود یک کنسرسیوم قوی باشد.

کبیری تاکید کرد: مذاکرات در بخش غیردولتی در حال انجام است و در صورتی که به نتیجه برسد، ما حداکثر حمایت را از تشکیل بانک خواهیم داشت.

منبع: مهر

کد خبر 416739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =