چند راهکار سرمایه‌گذاری امن در کوران نوسان بورس

یک کارشناس مسائل اقتصادی چند راهکار برای سرمایه‌گذاری امن خارج از بانک‌ها و در حاشیه بورس انجام داده است.

به گزارش صدای بورس،‌ عباسعلی حقانی نسب کارشناس مسائل اقتصادی در مطلبی در فضای مجازی چند توصیه برای سپرده گذاری مطمئن با کمترین تأثیرپذیری از نوسانات بورسی و خارج از شبکه بانکی روزها انجام داده که در ادامه از نظر می‌گذرانید:

 از سپرده سرمایه گذاری بانکی خارج شوید، سپرده سرمایه‌گذاری بانکی، بدترین روش سرمایه‌گذاری با کمترین سودبوده و متهم اصلی خلق نقدینگی و تورم کشور است. ضمن اینکه برای گرفتن کامل کمترین سود هم باید حداقل یکسال صبر کنید.

به همه مردم توصیه می‌کنم از سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت بانکی خارج و آن را فسخ کنند و به جای آن در حساب‌های سبد سرمایه‌گذاری اختصاصی مطمئن با درآمد ثابت، اسناد خزانه، اوراق مشارکت، اوراق تبعی بورس، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت که به بانک‌ها وابسته نیستند و.... که همگی  سود بیشتر از بانک دارند، سرمایه‌گذاری کنند.

پول و شبه پول رایج هر کشوری وسیله مبادله است، وسیله سرمایه گذاری  نیست!

متاسفانه سال‌هاست که سیستم بانکی کشور به غلط از پول و شبه پول به‌عنوان وسیله سرمایه‌گذاری با شبهه ربوی استفاده می‌کند. همین موضوع باعث شده که روزانه بالغ بر ۱۰۰۰میلیارد تومان نقدینگی بلامحل از همین محل خلق شود که زمینه تورم دو رقمی و خالی شدن جیب مردم بویژه قشر ضعیف جامعه را فراهم کند.

جالب اینجاست که این‌کار به نفع بانک‌ها در خصوص کاهش هزینه پول و شبه پول  و اصلاح مثبت شدن  تراز عملیاتی آنها خواهد بود و توسعه تولید را به همراه خواهد داشت.

این روش، مکانیزم و ساختار غلط سیستم بانکی کشور منشا اصلی چهار معضل اساسی  کشور حذف تولید، فساد ساختاری، تورم ساختاری و هدایت منابع به سمت سوداگری  است.

لذا مهم نیست که پولت کم باشد بلکه مهم این است که پولت را به بهترین روش سرمایه گذاری کنی.

بهترین روش سرمایه گذاری  اینه که هم سود و امنیتش از بقیه بیشتر باشد و هم به قیمت زیان قشر ضعیف و متوسط جامعه  تمام  نشود، لذا بهترین روش این است که شریک کسب و کارهای موفق دیگران در بازار مبادله شراکت‌ها یا بازار شراکت محور بورس شوید.

کد خبر 416729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =