۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
پیش‌بینی بورس فردا 26 شهریور 99

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه از سوی کارشناسان نشان می دهد که بازار فردا مثبت خواهد بود.

به گزارش صدای بورس پیش بینی بورس فردا چهارشنبه نشان می دهد که بورس فردا مثبت خواهد بود.

اما ممکن است به دلیل بازگشایی نمادهای خودروی یعرضه افزایش پیدا کند . مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه گفت این موضوع باعث می شود جریان نقدینگی به سمت سهم های کوچک بیشتر خواهد بود. علاوه بر این امکان جذاب شدن بازدهی سهم ها و افزای نمادهای متعادل بیشتر خواهد بود. 

رضایتی درباره شایعه مثبت شدن بازار برای ترغیب مردم به خرید صندوق پالایشی یکم افزود: ما در بازگشت بازار سهام به غیر از محدودیت فروش حقوقی‌ها حمایت خاصی نداشتیم. من فکر می‌کنم بازار به طور طبیعی و بدون حمایت با توجه به رشد قیمت دلار رشد می‌کرد.

همچنین او با توجه به متوقف بودن نمادهای پالایشی یکم گفت: این صندوق به دلیل ابهام داشتن در ارزندگی سهم‌ها کار را برای تصمیم‌گیری سخت می‌کند، مگر اینکه این نمادهای با قیمت جذاب بازگشایی شوند.

بورس امروز 25 شهریور 99/ بازار در مسیر صعود

شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز با بیش از 45 هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و 652 هزار واحدی رسید و این اولید رشد قابل توجه بازار پس از یک ریزش بلندمدت است.

از این رو بر خلاف روزهای گذشته شاهد آن هستم که شاخص کل هم وزن نیز افزایشی بیش از 4 هزار واحد را نشان می دهد و این می تواند به معنای آغاز رویکردی مثبت در بازار باشد.

این در حالی است که بازار این روزها به باور برخی کارشناسان، به دلیل حمایت صندوق توسعه ملی رشد کرده است و در صورت ادامه حمایت از سهم‌های کوچک، این احتمال وجود دارد که بازار شکلی مثبت به خود بگیرد.

با این وجود جریان مثبت کنونی از ثبات چندانی برخوردار نیست و بیشتر شکل نوسانی دارد و برای تثبیت آن زمان لازم است.

زمانی که سرمایه گذاران خرد را متقاعد کند که بازار بورس باز هم مکانی امن برای سرمایه ها خواهد بود.

صف‌های فروش بورس جمع شد / بازگشت خودرویی‌ها به بازار

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با رشد ۳٫۷۱ درصدی به یک میلیون و ۶۶۷ هزار واحد رسید همچنین ارزش مجموع معاملات امروز به ۱۸,۵۳۳ میلیارد تومان رسید که حدود ۵ هزار میلیارد نسبت به دیروز افزایش داشت.

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل در حالی بیش ار 3.5 درصد رشد کرد که صف‌های فروش حتی در نمادهای خودرویی به طرز چشم‌گیری کاهش یافت و نمادهای خودرو، خگستر و خساپا نیز امروز باگشایی شدند.

همچنین بازگشایی نمادهای تاپیکو و پترول اثر مثبت بسزایی در صعود امروز شاخص کل داشت.

در بازار امروز تقاضای اکثر نمادها بازگشته و عرضه در بازار سهام به طرز چشم‌گیری کاهش یافته است.

همچنین امروز دوباره اوراق سلف نفتی در دستور کار دولت قرار گرفت.

منبع : راهبرد معاصر

کد خبر 416711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =