چه کسانی می‌توانند کارگزار سهام عدالت را تغییر دهند؟

تغییر کارگزار ناظر از میانه هفته جاری آغاز شده، اما طبق گفته مدیر فنی سهام عدالت همه سهامداران نمی‌توانند کارگزار ناظر خود را تغییر دهند؛ چه کسانی می‌توانند این کار را انجام دهند؟

به گزارش صدای بورس، پس از چند هفته تعویق در فراهم شدن امکان تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در میانه هفته جاری گفت که تغییر کارگزار ناظر انجام شده است و فروشندگان سهام عدالت که قصد دارند مابقی سهامشان را از طریق کارگزاری دیگری بفروشند می‌توانند کارگزار ناظر خود را تغییر دهند.

در اصل کسانی خواستار فراهم شدن گزینه تغییر کارگزار ناظر در کارگزاری‌ها هستند که بخشی از سهام را از طریق یک کارگزاری فروخته‌اند اما چون از عملکرد این کارگزاری راضی نیستند می‌خواهند مابقی سهام را از کانال کارگزاری دیگری بفروشند.

اما ظاهرا این افراد نمی‌توانند کارگزار ناظر سهام عدالت خود را تغییر دهند.

محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت در این خصوص گفت: فقط کسانی می‌توانند کارگزار ناظر سهام عدالت خود را تغییر دهند که در سامانه یک کارگزاری ثبت نام کرده‌اند و کارگزار ناظر برایشان انتخاب شده اما هنوز درخواست فروش را ثبت نکرده‌اند و ثبت سفارش موفق نداشته‌اند.

وی در خصوص کسانی که طی چند ماه گذشته درخواست فروش را ثبت کرده‌اند، عنوان کرد: کسانی که قبلا حتی یک نوبت هم درخواست فروش ثبت کرده‌اند نمی‌توانند کارگزار ناظر را تغییر دهند و باید با همان کارگزار ادامه دهند.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد از سهامداران سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند در وضعیتی هستند که هنوز درخواست فروش سهام عدالت را ثبت نکرده‌اند و اگر کارگزار ناظر را انتخاب کرده‌اند می‌توانند آن را تغییر دهند.

به گفته حسنلو، به همه کارگزاری‌های فعال در حوزه فروش سهام عدالت این موضوع ابلاغ شده و باید این امکان در سامانه معاملات سهام عدالت هر کارگزاری وجود داشته باشد.

وی در خصوص نحوه تغییر کارگزار ناظر گفت: هر سهامداری که واجد شرایط گفته شده هست و می‌خواهد کارگزار ناظر را تغییر دهد باید وارد سامانه معاملات سهام عدالت کارگزاری مقصد شود، دکمه تغییر کارگزار ناظر را بزند و اطلاعاتی که سامانه می‌خواهد را وارد کنند تا کارگزار ناظر تغییر کند.

براساس اظهارات پیشین وی، این اتفاق زمان‌بر نخواهد بود و حداکثر ممکن است ۲۴ ساعت طول بکشد.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 416357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =