سه پیشنهاد برای تعادل بخشیدن به بازار سرمایه

برای حمایت عملی و واقعی از سهامداران جزء به مدت دو هفته محدودیت فروش ١٠٠ هزارتایی برای هر کد اعمال شود، تا صف های فروش ٢٠ هزار میلیاردی تشکیل نشود.

به گزارش صدای بورس،‌ حمید اعرابی از فعالان بازار سرمایه پیشنهادهایی را برای بهبود بازار سرمایه مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

پیشنهاد اول
برای حمایت عملی و واقعی از سهامداران جزء به مدت دو هفته محدودیت فروش ١٠٠ هزارتایی برای هر کد اعمال شود، تا صف های فروش ٢٠ هزار میلیاردی تشکیل نشود. سهامداران خرد که اکثرا دارایی آن ها اندازه همین اوردر ١٠٠ هزارتایی است اگر تصمیم به عملی داشتن بتوانند اعمال کنند.

پیشنهاد دوم:دامنه نوسان نا متقارن
همزمان با اعمال محدودیت در پیشنهاد اول دامنه نوسان نامتقارن که حالت تشویقی هم دارد اعمال شود. بدین معنی که دامنه نوسان منفی به ٢ درصد کاهش یابد و دامنه نوسان مثبت همان ٥ درصد باقی بماند.

پیشنهاد سوم
بر خلاف نظر بقیه صاحب نظران حجم مبنا شرکت‌ها در منفی ( شاخص) افزایش یابد تا دارایی سرمایه گذاران به راحتی آب نشود. شرایط فعلی شرایط ترس و هیجان است و در این شرایط نباید گذاشت ارزش دارایی ها با تعداد معاملات کم سهم کاهش یابد. در کنار این سه پیشنهاد از سایر ابزارهای مالی هم استفاده شود مانند اورق تبعی ، بازارگردانی ، اوراق خزانه .ژهمه این عوامل با هم سبب فروکش شدن فضای ترس و هیجان خواهد شد. بجای اینکه شرکت‌ها در مجمع سود تقسیم کنند ٥٠ درصد آن را برای بازارگردانی و سهام خزانه در نظر بگیرند.

کد خبر 416249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =