تحلیل اینستاگرامی محسن رضایی درباره بازار سرمایه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی اش درباره وضعیت بورس کشور و فعالان آن نوشت.

به گزارش صدای بورس، بازار بورس که به تازگی بیش از گذشته توجه مردم را به خود جلب کرده، همواره با نوسانات، افت و خیزها و ضرر و منفعت‌هایی برای فعالان این عرصه رو به رو بوده است و بسیاری از افراد با فعالیت جدی در این حوزه سود کرده و یا مالباخته شده اند.

با توجه به اینکه امروزه بازارهای بورسی بخشی از زندگی مردم را تشکیل داده و بسیاری در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده اند، محسن رضایی درباره ضرورت داشتن اطلاعات کافی برای فعالیت‌های بورسی و اطلاع از سودجویی‌های برخی از افراد در بورس، پستی را در صفحه اینستاگرامی‌اش منتشر کرد که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

" بازار هیجانی، نقدینگی رهاشده و ضرر بازیگران کم اطلاع!

وقتی اطلاعات بازار سرمایه و فرصت‌های اقتصادی آن به صورت یکسان برای عامه مردم شفاف نباشد عده اندکی نوسانات را زودتر پیش بینی و رصد می‌کنند، به موقع وارد بازارها می‌شوند، سودهای بادآورده را درو می‌کنند و اکثریت مردمی که دیرتر وارد می‌شوند با زمین‌های سوخته مواجه می‌گردند!

بنابر اطلاعات موثق بیش از ۱۵۰ نفر در کشور هستند که متخصص چتربازی هستند این افراد پول خود را در بانک‌ها و یا دارایی‌های نقد شونده نگه می‌دارند و می‌دانند که هر چند سال یک بار چه فرصت‌های سودآوری ایجاد می‌شود.

در مورد بورس هم طیف مذکور به خوبی پیش بینی کرده بود که این فرصت چه موقع در بورس رخ خواهد داد. با این حساب پول‌های خود را به آن سمت بردند و برداشت سودآور و قابل توجهی در سال ۹۸ از بورس داشتند و داستان این اواخر که سوددهی بورس تمام شده بود و مردم عادی به سمت بورس رفتند پایان یافت؛ لذا ضرورت دارد در خصوص این نوع فعل و انفعالات مقطعی که با خود هیجان و تبعات مختلفی به بار می‌آورد به صورت جدی تصمیم گیری شود. "

کد خبر 416202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =