۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
یک پیش‌بینی نفس گیر از بورس فردا

امروز با وجود حمایت‌های دو روز اخیر از بازار سهام شاخص کل حدود ۲٫۵ درصد ریزش کرد و ۸۸ درصد سهم‌های بازار ریزش داشتند، همچنین دو نماد شستا و خودرو نیز افشای اطلاعات گروه الف داشتند.

به گزارش صدای بورس، سهیلا صالحی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه برای کوتاه مدت روند مثبتی نخواهیم داشت گفت: حجم و ارزش معاملات به شدت پایین آمده است برای همین در کوتاه مدت روند خوبی را متصور نیستم، اینکه برخی نمادهای بزرگ مانند شستا و خودرو افشای اطلاعات الف داشتند و فردا با دامنه نوسان ۱۰ درصد بازگشایی می‌شوند باعث می‌شود کسانی که می‌خواهند به هر نحوی از بازار سهام خارج شوند راحت‌تر این کار را انجام دهند.

وی افزود: نمادهای شستا و خودرو به شدت روی بازار تاثیر می‌گذارند برای همین دامنه نوسان ۱۰ درصدی برای این سهم‌ها اتفاق مثبتی می‌تواند باشد و بازار را متعادل می‌کند. با وجود افت قیمت شدید در این سهم‌ها هنوز هم عرضه‌کننده دارند، عرضه کنندگانی که به هر قیمتی که شده قصد خروج از بازار را دارند، پس اگر جو فروش از روی این سهام‌ها برداشته شود به کل بازار کمک خواهد کرد.

صالحی در ادامه در رابطه با دلایل ریزش بازار بیان کرد: سناریوی احتمالی که برای ریزش بازار مطرح است این است که ریزش بازار از اما و اگرهای وزیر اقتصاد در رابطه با عرضه صندوق پالایشی ایجاد کردند و نظر من این است که ریزش بازار ریزشی دستوری بود تا کسی برای خرید صندوق پالایشی اقدام نکند، زیرا سهم‌های شرکت‌های حاضر در این صندوق برای وزارت اقتصاد به شدت اهمیت دارد

وی در رابطه آینده بازار سهام اظهار کرد: بازار در دراز مدت تمام این ضررها را جبران خواهد کرد زیرا عوامل بنیادین مانند قیمت دلار و شرایط اقتصاد کلان اهرمی برای پیشرفت بازار خواهند شد و اگر کسی صبور باشد و در سهم‌های بنیادین سرمایه‌گذاری کند قطعا ضرر نخواهد کرد.

صالحی در رابطه با حمایت از بازار تصریح کرد: فعلا برنامه‌ یا خبری برای حمایت وجود ندارد اما پیش‌بینی من این است که فعلا منتظر هستند تا فردا نتیجه دامنه نوسان ۱۰ درصدی در سهم‌های خودرو و شستا مشخص شود.

وی افزود: تا زمانی که صف‌های فروش تخله نشوند انتشار گزارش‌های ۶ ماه نیز نمی‌تواند به بازار کمکی کند زیرا بازار بدون دید بنیادین جلو می‌رود.

صالحی در پایان اظهار کرد: بی‌اعتمادی ایجاد شده در مردم به خاطر روند نزولی بازار سهام و روند صعودی بازارهای موازی است و تا خروج سرمایه از بازار سهام نیز ادامه دارد.منبع: تجارت نیوز

کد خبر 416191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =