۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
بازار انرژی از نگاه IEA

یک مقام آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: گرچه انتظار نمی‌رود ویروس کرونا تاثیر منفی شدیدی بر اقتصاد جهان داشته باشد اما افزایش ذخایر جهانی و نگرانی از میزان تقاضای نفت چین همچنان بر بازار نفت سایه افکنده است.

به گزارش صدای بورس، کیسوکه ساداموری مدیر IEA در بخش امنیت و بازارهای انرژی می‌افزاید: امروز ما حجم بالایی از بی‌ثباتی را شاهد هستیم، هرچند انتظار نداریم طی ماه‌های آینده با کاهش شدیدی در رشد اقتصاد جهان و قیمت‌های نفت خام روبه‌رو شویم. گرچه کسی انتظار بازگشت روند رشد قوی را ندارد، اما در مقایسه با ۳ ماه گذشته میزان تقاضای جهانی برای نفت تقریبا تثبیت شده است.

در بهار امسال بهای نفت خام تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا به سطوح بسیار پایینی سقوط کرد اما در ادامه به نزدیکی ۴۰ دلار رسید و در همین محدوده باقی ماند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه آگوست، پیش‌بینی خود از میزان تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۰ را کاهش و هشدار داد که کاهش سفرهای هوایی می‌تواند به میزان ۸.۱ میلیون بشکه در روز از تقاضای جهانی نفت خام کم کند. این برای نخستین بار در ۳ ماه گذشته است که IEA برآورد خود را کاهش می‌دهد. شیوع بیماری کرونا که به کاهش فعالیت‌های اقتصادی و بیکاری میلیون‌ها نفر در سراسر جهان منجر شده، دلیل اصلی این تغییر پیش‌بینی بوده است.

ساداموری همچنین گفت: به نظر نمی‌رسد فعالیت پالایشگاه‌ها شاهد افزایش چشمگیری باشد و در عین حال کاهش مصرف سوخت هواپیما نیز مشکل بزرگی به شمار می‌رود.

منبع: رویترز

کد خبر 416181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =