معاملات کم عمق سفته‌بازان برای بالا بردن قیمت ارز

عرضه‌های گسترده بازارساز در بازار حواله و اسکناس نشان از دست بالای آن برای کنترل نوسانات ارز و از سوی دیگر افزایش عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما بر اساس ضوابط تعیین شده است.

به گزارش صدای بورس، در این میان، سفته‌بازان و دلالان ارز به این دلیل در موقعیت خرید قرار گرفته‌اند که می‌خواهند تا جایی که ممکن است در قیمت‌های بالا، خریدهای خود را خالی کنند. در واقع هدف این گروه از خرید ارز و افزایش صوری تقاضا، نگهداری ارز نیست، بلکه فروش در بالاترین قیمت به قصد کسب سود بیشینه است.

روش این گروه افزایش صوری قیمت ارز از طریق معاملات کم عمق و با حجم بسیار پایین به طور عمده در معاملات شبانه و تلفنی و نشر قیمت‌های کاذب و حبابی در شبکه‌های اجتماعی است. آنها با این روش و ایجاد التهاب در بازار در صدد القای افزایش قریب الوقوع نرخ ارز هستند تا با کشاندن خریداران خرد و خانگی به بازار ارز، ارزهای خود را در بالاترین قیمت به آنها بفروشند.

این در حالی است که مشاهدات میدانی، اظهارات فعالان اقتصادی و تجاری و تحولات سیاسی نشانگر آرامش و ثبات در بازار است و رویداد قابل توجهی که قابلیت برهم زدن آرامش بازار را داشته باشد مشاهده نمی‌شود.منبع: مهر

کد خبر 416157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =