اطلاعیه مهم در مورد پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم

پذیره نویسی واحدهای سرمایه ‏گذاری صندوق پالایشی یکم (پالایش) صرفا شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی نمی‌توانند در پذیره‏‌نویسی شرکت کنند.

به گزارش صدای بورس، سقف واحدهای قابل تخصیص به هر فرد حقیقی ایرانی در مجموع دو صندوق دارا یکم و (پالایش) برابر با 500 واحد تعیین شده است.

از این رو پس از پایان پذیره نویسی در تاریخ 1399/06/19، به هر شخص پس از کسر میزان تخصیص یافته به ایشان در پذیره نویسی صندوق دارا یکم، حداکثر 500 واحد تعلق خواهد گرفت و سفارشات بیش از این مقدار درنظر گرفته نخواهد شد. در صورت فزونی تقاضا بر عرضه، از روش تسهیم به نسبت برای تخصیص واحدهای صندوق استفاده خواهد شد.

در انتهای هر روز سفارشات خرید وارد شده جمع آوری شده و تمامی سفارشات باز از سامانه معاملاتی حذف خواهند شد. بنابراین حذف سفارش در انتهای روز، به معنی عدم تخصیص نبوده و واحدهای صندوق به تمامی اشخاص واجد شرایط که در طول دوره پذیره نویسی یکبار سفارشاعت 14:00 آن را حذف نکنند، تخصیص خواهد یافت و نیازی به ورود مجدد سفارش در سایر روزها وجود ندارد.

متقاضیان در هر روز پس از پایان زمان سفارش گیری نمی توانند درخواست خرید خود را ویرایش یا حذف نمایند. شرکت‌های کارگزاری و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برخط موظف هستند نسبت به نگهداری وجوه مورد نیاز جهت انجام پذیره‌نویسی تا مشخص شدن سهمیه تعداد واحد برای هر فرد و تخصیص آن اطمینان حاصل نمایند.

پذیره نویسی این صندوق شامل هیچگونه کارمزد معاملاتی نخواهد بود. معاملات ثانویه واحدهای سرمایه گذاری صندوق، حداقل 1 ماه پس از ثبت اطلاعات کل واحدهای پذیره نویسی شده، در بازار صندوق های قابل معامله بورس اوراق بهادار تهران آغاز می گردد. تمامی اشخاص دارنده واحد صندوق، برای انجام معاملات ثانویه باید دارای کد بورسی باشند.

کد خبر 416154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =