۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تثبیت بازارها؛ بازی دلار و نفت

پس از دو روز افت پیاپی، در هفته کاری جدید شاهد تثبیت نسبی بازارهای سهام هستیم. هرچند سرمایه‌گذاران همچنان نگران آینده اقتصاد جهان هستند.

به گزارش صدای بورس، امروز دوشنبه ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) ارزش دلار سیر صعودی پیدا کرد و در مقابل، نفت خام با کاهش قیمت روبه‌رو شد. در حال حاضر، قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا به ۳۹ دلار و ۱۶ سنت رسیده که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از یک و نیم درصد کاهش نشان می‌دهد. برنت دریای شمال نیز ۱.۳ درصد افت کرد و به ۴۲ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. همچنین سبد نفتی اوپک بیش از ۳.۷ درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و ۴۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

در همین حال، قیمت هر اونس طلا با کمی کاهش به محدوده ۱۹۳۴ دلار رسید.

در معاملات امروز، بازارهای سهام ژاپن و چین با کاهش و بازار کره جنوبی با افزایش ارزش سهام روبه‌رو شدند. در هنگ‌کنگ به دلیل ادامه اعتراضات شاهد بازاری پرنوسان بودیم. پیش‌بینی می‌شود بازارهای اروپایی شرایط بهتری را تجربه کنند. امروز بازارهای سهام آمریکا تعطیل هستند و این در حالی است که شاخص نزدک بدترین هفته کاری خود از ماه مارس را پشت سر گذاشته است.

در حال حاضر مهمترین نگرانی معامله‌گران، ادامه بحران کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان است. رئیس فدرال رزرو از آمارهای جدید اشتغال در آمریکا استقبال کرد اما دوباره تاکید کرد که تا زمان بهبود کامل اقتصاد آمریکا راه درازی در پیش است. یکی از رویدادهای مهم این هفته، نشست شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپاست که روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

منبع: بلومبرگ

کد خبر 416139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =