بورس تا انتخابات سال 1400 چه خواهد شد؟

شهاب موسوی، مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به نوسانات اخیر در بورس گفت: نوسانات سیاسی می‌تواند به وضعیت اقتصادی و بازار سرمایه نیز دامن بزند. بنابراین سرمایه‌گذاران باید اطلاعات دقیق از این موضوع داشته باشد.

به گزارش صدای بورس، بازار سهام این روزها این نگرانی را برای سهامداران دارد که در آینده چه مسیری را طی می‌کند؟ آیا همچنان شاهد نوسانات جدی خواهد بود؟ سهامداران برای نتیجه بهتر باید چه کنند؟

شهاب موسوی مدرس بازار سرمایه در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی با تأکید بر نوسانات سیاسی در کشور و جهان گفت: تا زمانی که تکلیف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روشن شود همچنان فضای نامطمئنی به لحاظ روانی و سیاسی در کشور وجود دارد. سرمایه‌گذاران این ریسک را درک کنند و ابزار اختیار معامله را بفهمند. همچنین هیچ وقت در یک حوزه سرمایه‌گذاری نکنند. وقتی ماشین خود را بیمه می‌کنید، در واقع محاسبات شما این است ک ممکن است هر اتفاقی بیفتد. در بازار سرمایه نیز ابزار اختیار یک بیمه است.

این مدرس بازار سرمایه در ادامه گفت: به نظرم در پهنه سیاسی کشور دچار نوسانات جدی در ماه‌های آینده خواهیم بود. این نوسانات سیاسی می‌تواند به وضعیت اقتصادی و بازار سرمایه نیز دامن بزند. سرمایه‌گذاران باید اطلاعات دقیق از این موضوع داشته باشد.

وی درباره روند صعودی یا نزولی بودن بازار سهام تا پایان سال گفت: ممکن‌ترین سناریوی بازار سرمایه، رند شدن است که به روند خنثی برسد. اصلاحی که در بازار سرمایه اتفاق افتاد شیب زیادی داشت و سودهایی که در بازار کسب شد، به نوعی بازگردانده شد.

موسوی افزود: طی یکی دو ماه آینده بعید است که جریان پرشیب صعودی یا نزولی داشته باشیم. همچنین انتظار دارم تا انتخابات 1400 ایران، در بورس یک رشد موج پنجی را خواهیم داشت. به نظرم از بهمن ماه شاهد تحرکات جدی در صنایع، شرکت‌ها و شاخص‌ کل بورس خواهیم بود. به همین دلیل پیشنهادم به سرمایه‌گذاران این است که بازار را رها نکنند.

این مدرس بازار سرمایه گفت: سهامداران سرمایه خود را به دست شرکت‌های سرمایه‌گذاری بسپارند یا هم از مشاوران و متخصصان این حوزه کمک بگیرند. سعی کنند در این زمینه یاد بگیرند تا نتیجه بهتری از این بازار داشته باشند.

وی افزود: آنهایی که امروز پس از چند سال پیروز شدند در واقع نتیجه سال‌ها مشاوره و یادگرفتن و صبر کردن خود را گرفتند. بنابراین باید در این بازار منطقی و اصولی پیش رفت.منبع: تجارت نیوز

کد خبر 416101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =