بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پذیره‌نویسی شد‏/  حمایت از استارتاپ‌ها در فرابورس

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ستاره برتر به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه‌ در فرابورس پذیره‌نویسی شده است.

صدای بورس، اولین صندوق جسورانه کشور با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی امروز ۱۶ شهریور ۹۹ با حضور مدیران، مشاوران و معاونین شرکت سرمایه‌گذاری دیدگاه نوین و صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ستاره در فرابورس در نشستی پذیره‌نویسی شد.

دراین نشست خبری  مجید شکرالهی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین با اشاره به اهمیت وجود این صندوق‌ها گفت: دوره فعالیت این صندوق  ۶ سال است که با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی در حوزه فناوری‌های مالی و فین‌تک تشکیل شده است. قیمت مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار تومان و حداقل تعداد واحد سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ واحد برابر با ۱۰۰ میلیون تومان است.

مدیر صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ستاره برتر افزود: این صندوق بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه‌ای است که تاکنون در فرابورس پذیره‌نویسی شده و این سرمایه‌گذاری از ریسک بالایی برخوردار است و باید درنظر داشت که سود ثابتی در این صندوق‌ها وجود ندارد.

شکراللهی بیان کرد: پذیره‌نویسی ۲۰ درصد واحدهای آن به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود که هر فرد می‌تواند در مرحله پذیره‌نویسی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کند و در سه سال بعد با فراخوان مدیر صندوق باید ۸۰ درصد مابقی را پرداخت کند.

وی در ارتباط با ترکیب این صندوق به شرکت سرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین به عنوان مدیر این صندوق اشاره کرد و گفت: موسسین صندوق شرکت‌های مدیریت ثروت ستارگان با ۱۸ درصد، صندوق نوآوری و شکوفایی ۴۰درصد، سرمایه‌گذاری پویا ۱۰ درصد و سرمایه‌گذاری تدبیر۳۰ درصد، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری دیدگاهان نوین ۲ درصد هستند.

در ادامه علی اخوان، مدیرعامل شرکت راهبرد هوشمند مدیریت ثروت ستارگان با اشاره به موضوع جسورانه بودن این صندوق بیان کرد: در صندوق‌هایی همچون صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ستاره، ریسک ‌پذیری اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنان که ممکن است سود زیادی از قبل حضور در این صندوق کسب شود امکان دارد ارزش سرمایه‌گذاری سهامداران به زیر مبلغ اولیه برسد.

وی افزود: دیدگاه سرمایه‌گذاران به این صندوق باید بلند مدت باشد.

مدیرعامل شرکت راهبرد هوشمند مدیریت ثروت ستارگان با اشاره به استارتاپ‌ها به عنوان محور اصلی برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها گفت: این صندوق قرار است روی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآور فعال در حوزه فین‌تک سرمایه‌گذاری کند و بیشتر روی

 اخوان افزود: حوزه‌ تخصصی این صندوق  فناوری‌های مالی است، حوزه انتقال پول بین‌المللی، رمزارزها، مدیریت ثروت، وام دهی و اعتبار دهی، تامین مالی جمعی، فناوری بانکی ، فناوری بیمه و.. متمرکز خواهد بود.

سلمان صانعی، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مشاور سرمایه‌گذاری با اشاره به فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفت: باید در نظر داشت صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه ستاره برتر بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه‌ای است که تا کنون در فرابورس پذیره‌نویسی شده است. استارتاپ‌ها و حوزه‌های دانش بنیان از جمله محورهای مورد نظر این صندوق‌هاست.  سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها از ریسک بالایی برخوردار است و باید درنظر داشت که سود ثابتی در این صندوق‌ها وجود ندارد.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 416076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =