صدرنشینی «مشترک تدبیرگران فردا»

در هفته گذشته صندوق‌های سهامی ورود 32.5 هزار میلیار ریال و صندوق‌های مختلط ورود 0.5 هزار میلیارد ریال را تجربه کردند.

به گزارش صدای بورس، هفته‌ای که گذشت شاهد افزایش در نماگر بازار سرمایه بودیم و شاخص کل بعد از کاهش قابل توجه در چند هفته اخیر، روند رو به رشد از ابتدای هفته را در پیش گرفت.
در این هفته شاخص کل بورس از 1,662 هزار واحد، با 66 هزار واحد افزایش، به  1,728 هزار واحد رسید. با توجه به شرایط بازار، صندوق‌های سهامی در این هفته توانستند در صدر صندوق‌های پربازده قرار بگیرند و خوش بدرخشند.
صندوق‌ «مشترک تدبیرگران فردا»، «آهنگ سهام کیان» و «مشترک تدبیرگران فردا» به ترتیب با کسب 11.7، 10.7 و 9.6 درصد بازدهی، عنوان پربازده‌ترین صندوق‌های هفته را از آنِ خود کردند.
در هفته گذشته ورود پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مثبت شد که خالص ورود وجه نقد به کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری 101.2 هزار میلیارد ریال بود که صندوق‌های با درآمد ثابت با 42.4 هزار میلیارد ریال بیشترین ورود وجه نقد را داشتند.
در هفته گذشته صندوق‌های سهامی ورود 32.5 هزار میلیار ریال و صندوق‌های مختلط ورود 0.5 هزار میلیارد ریال را تجربه کردند.
نماگر خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌ها در انتهای هفته بر روی عدد 3 میلیون و 402 هزار میلیارد ریال ایستاد.
صندوق‌ها به طور کلی 46 درصد از دارایی‌ها را در وجه نقد و سپرده بانکی، 30 درصد اوراق بدهی و 24 درصد در سهام مستعد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این مسائل در حالی مطرح است که در هفته اول شهریور ماه نیز با توجه به شرایط بازار، صندوق‌های با درآمد ثابت توانستند در صدر صندوق‌های پربازده قرار بگیرند و صندوق‌های سهامی و مختلط نتوانستند خوش بدرخشند. بر این اساس خالص ورود وجه نقد به کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری 12.8 هزار میلیارد ریال بود که صندوق‌های با درآمد ثابت با 31.9 هزار میلیارد ریال بیشترین ورود وجه نقد را داشتند. همچنین در این روند  صندوق‌های سهامی خروج 32.2 هزار میلیار ریال و صندوق‌های مختلط خروج 0.5 هزار میلیارد ریال را تجربه کردند. نماگر خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌ها در انتهای هفته اول شهریور  بر روی عدد 3 میلیون و 351 هزار میلیارد ریال ایستاد.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره 366

کد خبر 415933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =