مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۶/۱۱)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۱۱ شهریور ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز ۱۱ شهریور ۹۹ صدرنشین اخبار، افت شاخص بورس و نگرانی سهامدارن خرد از ریزش بیشتر بازار بود؛ بعد از آن آتش سوزی در سایپا، دستور روحانی برای ارائه تسهیلات به حقوق بگیران و  قیمت دارا دوم از جمله برجسته‌ترین اخبار داخلی بود.  ارزش سهام اروپا نیز از جمله خبرهای با اهمیت‌ حوزه بین‌الملل بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱- دستور روحانی برای ارائه تسهیلات به حقوق بگیران

رئیس جمهور به وزارتخانه‌های اقتصاد، رفاه، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ماموریت داد تا طرح‌های جدیدی در خصوص تسهیلات خرید کالا را برای حقوق‌بگیران ارائه کنند.

۲- نرخ ارز امروز (۹۹/۶/۱۱)

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (سه‌شنبه یازدهم شهریور ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۲۱۶ ریالی به قیمت ۵۶ هزار و ۳۰۰ ریال و هر یورو نیز با ۳۰۷ ریال رشد ۵۰ هزار و ۳۴۴ ریال اعلام شد.  لیر ترکیه ۵ هزار و ۷۱۵ ریال، روبل روسیه ۵۷۰ ریال معامله شد.

۳- در هفته نخست شهریور، شاخص بورس با کاهش ۳۸ هزار واحدی مواجه شد
 در پایان معاملات هفته منتهی به هفتم شهریورماه شاخص بورس با ۳۸ هزار و ۴۴۶واحد کاهش، معادل ۲ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۸۳ واحد رسید.

۴- ارزش روز دارا دوم

محاسبات آماری حاکی از این است که سقف مشارکت سهامداران (در صورت اختصاص ۵ میلیون تومانی به هر کد ملی) در دومین عرضه دولتی بزرگ سال به ۱۲ میلیون و ۹۱۱ هزار نفر خواهد رسید.  هر چند میزان ارزندگی این صندوق بر عموم سرمایه‌گذاران پوشیده نیست و اکثر صاحب‌نظران اقتصادی پیش‌بینی از عرضه‌ای موفق دارند اما دولت و متولیان بازار سرمایه نیز باید سیاست‌گذاری‌های جدید معاملاتی را متناسب با جریان نقدینگی تازه ورودی به این بازار در نظر بگیرند و برای توسعه و تعمیق بخش مولد اقتصادی گام بردارند.

محاسبه ارزش روز شرکت‌های موجود در صندوق «دارا دوم» در جدول ذیل محاسبه شده است:

۵-  دامنه نوسان ۱۰ درصدی نمی شود

سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس شایعه افزایش دامنه نوسان بازار از ۵ درصد به ۱۰ درصد را تکذیب کرد.

۶- بازارهای اروپا هم مثبت شدند

به گزارش رویترز؛ این آمارها بهتر از حد انتظار تحلیلگران بوده است. همچنین شاخص استوکس ۵۰ به میزان ۰.۵۱ درصد افزایش یافت. در بازارهای آلمان و فرانسه نیز شاخص‌های دکس و سی‌ای‌سی ۴۰ به ترتیب ۰.۶۷ درصد و ۰.۱۴ درصد افزایش را تجربه کردند. تنها شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن با ۰.۶۲ درصد افت روبه‌رو شد. از مهمترین اخبار شرکتی بازارهای اروپایی می‌توان به رشد ۱.۵ درصدی ارزش سهام شرکت تلکام ایتالیا اشاره کرد. تلکام ایتالیا با واگذاری بخشی از سهام خود به شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی KKR  موافقت کرده است.

۷- الزامی شدن عرضه محصولات فولادی در بورس کالا

محمدرضا کلامی، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت  گفت: قیمت فولاد نیاز به شفاف سازی دارد و وقتی تصمیم گرفته می‌شود که فولاد در بورس کالا عرضه شود، قطعاً مهم‌ترین اولویت کنترل زنجیره، عرضه قطعی و الزامی آن در بورس کالا است.  به صورت هفتگی مقادیر عرضه شرکت های فولادی در بورس کالا را کنترل می کنند و هر واحدی که از مقادیر تعیین شده برای عرضه تخطی داشته باشد حتما اعمال قانون می شود.

۸- آغاز عرضه املاک مازاد بانک‌ها در بورس کالا

با انتشار اطلاعیه فروش سه ملک شامل یک قطعه زمین و دو باب واحد تجاری از سوی بانک اقتصاد نوین، فروش املاک مازاد بانک ها در بورس کالای ایران کلید خورد.

۹- آتش سوزی در سایپا

صبح امروز در شرکت مالیبل سایپا آتش سوزی رخ داد. داود حسین‌زاده، مدیرعامل این شرکت گفت: به‌دلیل نشت مواد ذوب ریخته‌گری در یکی از کوره‌ های این مجموعه آتش سوزی  رخ داد که با حضور به‌موقع گروه های آتش‌نشانی از شرکت‌های سایپا، مگاموتور و زامیاد و تخلیه مواد نشتی حریق مهار شد.

۱۰- ایران خودرو محصول جدید تولید می‌کند

ایران خودرو با اعلام عرضه ۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ هاچ‌بک پانوراما در آینده نزدیک و استفاده از سقف سانروف در چند محصول، وعده تولید ۲۰۰ هزار پژو ۲۰۷ پانورامای هاچ‌بک و صندوق‌دار داد.

منابع: صدای بورس،  بانک مرکزی، صرافی بانک ملی، رویترز، سنا، مشرق نیوز

کد خبر 415851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =