ایران خودرو محصول جدید تولید می‌کند

ایران خودرو با اعلام عرضه ۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ هاچ‌بک پانوراما در آینده نزدیک و استفاده از سقف سانروف در چند محصول، وعده تولید ۲۰۰ هزار پژو ۲۰۷ پانورامای هاچ‌بک و صندوق‌دار داد.

به گزارش صدای بورس، احمد آقاجانی معمار مدیر پروژه خودرو پژو ۲۰۷ شرکت ایران خودرو گفت: در حالی ۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ هاچ‌بک پانوراما بزودی عرضه می شود که مرحله تجاری‌سازی پژو ۲۰۷ صندوق دار نیز ظرف حداکثر سه ماه آینده آغاز می شود.

وی افزود: برای نخستین بار، نصب سانروف برای سه گروه سمند، پارس و پژو ۲۰۶ مطرح شد اما به‌دنبال تحریم ها این پروژه توسط مهندسان ایران‌خودرو بر روی محصولات سمند و ۲۰۶ اجرا و نصب سانروف و سقف پانوراما برای نخستین بار در خط تولید دنا، پژو۲۰۶ و ۲۰۷ انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: ا به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین سازندگان داخلی توسط ساپکو، قطعه‌سازان با تکمیل اطلاعات برای نخستین بار توانستند نمونه اولیه قطعات خودروی پانوراما را تولید کنند و پس از آزمایش ارزیابی اولیه و با مشاهده نتایج رضایت بخش، پروژه تولید پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما بر روی برخی محصولات در دستور کار قرار گرفت.

آقاجانی معمار با اعلام نصب و احداث برخی ربات ها و تجهیزات ، توضیح داد: ایران خودرو قابلیت تولید هر دو نوع پژو ۲۰۷ هاچ بک و صندوق دار پانوراما را تا حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در سال دارد. شیشه های سقف، گذر نور و انرژی را کنترل کرده و موجب جلوگیری از افزایش زیاد دمای داخل کابین و مانع ورود اشعه های UV به داخل کابین خودرو می شود. برخلاف سانروف که دارای کاربرد محدود است، سقف پانوراما با ایجاد دید وسیع از داخل کابین خودرو، در اکثر مواقع حتی هنگام بارندگی و دید شب آسمان مخصوصا خارج از شهر کاربرد دارد.

کد خبر 415847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =