۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
عرضه اوراق جدید در فرابورس

وزارت امور اقتصادی و دارایی از برنامه عرضه اوراق اسلامی با سود ۱۸ درصدی در فرابورس خبر داد.

به گزارش صدای بورس،  وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برنامه عرضه اوراق اسلامی مرابحه در بازار سرمایه، زمان ثبت سفارش و شرایط این پذیره نویسی را اعلام و از شرکت های تأمین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری، بیمه ها و صندوقی های بازنشستگی دعوت کرد تقاضا در خصوص مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذیره نویسی را از ساعت 9 لغایت 12:30 فردا چهارشنبه در سامانه مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس) ثبت کنند.

این اوراق مرابحه عام که رقم آن مشخص نشده ، دارای سررسید 4 ساله و به قیمت اسمی 100 هزار تومان و سود سالانه 18 درصدی و با موعد پرداخت کوپن هر شش ماه یکبار بوده که با حداقل حجم سفارش 500 میلیارد تومانی پذیره نویسی می شود.

براساس این گزارش، دیگر شرایط حضور در این پذیره نویسی که طبق هماهنگی با سازمان بورس اعلام شده به شرح زیر است:

1- ثبت مظنه در سامانه مظنه یابی از سوی نهادهای واجد شرایط به منزله قبول تعهد خرید بوده و در صورت استنکاف از ایفای تعهدات اعلامی در موعد مقرر، مشمول قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

٢- نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار با رعایت مفاد اساسنامه و مقررات ناظر بر فعالیت نهادهای مالی می توانند نسبت به ثبت مظنه در سامانه مذکور اقدام کنند.

٣- وزارت اقتصاد در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش تمام یا بخشی از درخواست های ثبت شده مختار است. کلیه متقاضیانی که پیشنهادهای آنها مورد تایید قرار می گیرد، موظفند حداکثر تا دو روز کاری پس از اعلام، نسبت به ارائه نسخه های تکمیل شده قراردادهای تعهد پذیره نویسی و سایر مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنند.

4- کلیه سفارش ها به صورت "معتبر تا لغو" (Good till Cancel) در سامانه ثبت شود.

5- عامل فروش اوراق ، ایستگاه معامله گر مستقل بانک مرکزی است.

منبع: تسنیم
کد خبر 415821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =