مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۶/۵)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز۵ شهریور ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز ۵ شهریور ۹۹ صدرنشین اخبار، سبزی شاخص بورس دومین روز متاولی را طی کرد؛ بعد از آن نظرات مختلف پیرامون چرایی افت ریزش‌ها و دارا دوم از جمله برجسته‌ترین اخبار داخلی بود.  انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر بازار سهام، پیش‌بینی نتایج این انتخابات نیز با اهمیت‌های حوزه بین‌الملل بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱-روحانی: مخالف تک نرخی شدن ارز هستیم

رئیس جمهوری، روحانی روایت جدیدی از جلسه معروف تصمیم‌گیری برای دلار ۴۲۰۰تومانی مطرح و اعلام کرد: دولت تقریباً موافق بود و من با این نظر تک‌نرخی کردن ارز مخالف بودم. جلسات متعددی را معاون اول در این زمینه گذاشت و بعد به من گفتند «ما به جمع‌بندی رسیدیم». جلسه‌ای برگزار شد و همه اقتصادی‌های دولت و بیرون دولت در جلسه حضور داشتند؛ من آنجا گفتم "اگر اجماع دارید ارز تک‌نرخی باشد، من با وجودی که مخالفم، اما می‌پذیرم"؛ که در آنجا همه آنها یکپارچه گفتند "ما موافق ارز تک‌نرخی هستیم."

۲- تحولات نرخ ارز امروز( ۹۹/۶/۴)

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ۱۲۰ تومان افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۵۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

۳-تحلیل فوربس از عملکرد اقتصادی بورسی ترامپ / جوبایدن یا ترامپ؟

 جرمی سیگل، مقام ارشد موسسه Russel E. Palmer  گفت:کمتر از ۳ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ، برخی از سرمایه گذاران در مورد جوانب مثبت و منفی ادامه ریاست جمهوری ترامپ یا جایگزینی وی با جو بایدن اظهار نگرانی می‌کنند. آمدن یک دولت دموکرات به جای جمهوری‌خواه تقریباً به معنای بازگشت از سیاست‌های ترامپ در زمینه کاهش مالیات شرکت‌های بزرگ خواهد بود؛ این یک سیگنال منفی برای بازار سهام است. اما از طرف دیگر بسته‌های محرک اقتصادی بیشتر (که ظاهرا بازار علی‌رغم پیامدهایی چون ایجاد کسری، آن را دوست دارد) و ثبات در جبهه تجارت با چین سیگنال بسیار مثبتی برای بازار سهام است.

۴- محبوب‌ترین‌های بورسی امروز/ سنگین‌ترین‌ صف‌های خرید(۹۹/۶/۵)

رشد ۴۲ هزار واحدی نماگر بورس در ۲۰ دقیقه آغازین معاملات امروز انجام شد."فلزات اساسی" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای دو هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "فرآورده‌های نفتی" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه کوچک "دباغی" با فشار فروش ۹۵۰ میلیارد تومانی همراه است.

۵- برترین‌های پیش گشایش امروز

۶- آخرین جزئیات عرضه دارام دوم

از امروز تا سقف ۵ میلیون تومان هر ایرانی می‌تواند سهام پالایشی بخرد. افرادی که قبلاً واحدهای دارا یکم را به‌میزان ۲ میلیون تومان خرید کرده‌اند، برای این واحدها می‌توانند تا سقف ۳ میلیون تومان خرید انجام دهند. مدت زمان پذیره‌نویسی واحدهای صندوق پالایشی یکم که با نماد پالایش انجام می‌شود به‌مدت دو هفته یعنی تا پایان ۱۹ شهریور خواهد بود.

۷- ترامپ رای بیاورد سهام رشد می‌کند

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و جو بایدن تقریبا در همه نظرسنجی‌ها از رقیب خود ترامپ پیش افتاده است. اما در چنین شرایطی، موضوعی که موجب نگرانی سرمایه‌گذاران شده این است که آیا در صورت پیروزی دوباره ترامپ، بازار سهام روند صعودی خود را ادامه خواهد داد؟ پاسخ شاه گیلانی، مدیر موسسه پژوهشی «توتال ولث» به این پرسش مثبت است.

۸-  چشم انداز تکمیل مسکن توسط دولت‌ها

مسکن مهر، طرح اقدام ملی مسکن نام طرح‌های دولت‌ها در راستای اجرای قانون اساسی است 

۹- قیمت جهانی طلا

رویترز گزارش داد: در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و سرمایه گذاران منتظر سخنرانی آخر هفته رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود، اما افزایش شاخص ها در بازارهای بورس سبب شد تا رشد قیمت طلا محدود باشد. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۹۳۱ دلار و ۶۵ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰.۰۱ درصد رشد به ۱۹۳۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

۱۰- چین مخالف فعال شدن عملیات ماشه

جانگ جون، نماینده دائمی چین در سازمان ملل دیروز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت بار دیگر بر مخالفت چین با درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیزم ماشه علیه ایران از سوی شورای امنیت تأکید کرد.

منبع:  صدای بورس، اطلاعات بورس، نیکان سرمایه، موسسه پژوهشی توتال ولث، باشگاه خبرنگاران جوان، صرافی بانک ملی، تجارت نیوز، اقتصاد نیوز، تسنیم، رویترز، رادیو بین الملل چین

کد خبر 415690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =