سهامداران خرد امروز سهام پالایشی دارا دوم بخرند+ جزئیات

رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی جزئیات مربوط به پذیره‌نویسی واحدهای صندوق پالایش یکم را تشریح کرد.

به گزارش صدای بورس، علیرضا صالح گفت: پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم که شامل باقی‌مانده سهام دولت در پالایشگاههای تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز است، از امروز (۵ شهریور) با تخفیف ۲۰درصدی آغاز خواهد شد.
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: بر این اساس از بامداد چهارشنبه کلیه آحاد مردم بدون هیچ محدودیت سنی می‌توانند واحدهای این صندوق را از طریق درگاه بانکی به‌صورت غیرحضوری و کارگزاریها به‌صورت حضوری خرید کنند.
وی اضافه کرد: شهروندان برای خرید واحدهای این صندوق تنها نیاز به کد ملی دارند و افرادی که کد معاملاتی دارند نیز از طریق کارگزاریها می‌توانند اقدام به خرید واحدهای صندوق پالایشی یکم کنند.
صالح ادامه داد: مدت زمان پذیره‌نویسی واحدهای صندوق پالایشی یکم که با نماد پالایش انجام می‌شود به‌مدت دو هفته یعنی تا پایان ۱۹ شهریور خواهد بود و بر این اساس زمان مناسب و کافی برای پذیره‌نویسی این واحدها در نظر گرفته شده است.
وی گفت: سقف خرید این واحدها ۵ میلیون تومان است و افرادی که قبلاً واحدهای دارا یکم را به‌میزان ۲ میلیون تومان خرید کرده‌اند، برای این واحدها می‌توانند تا سقف ۳ میلیون تومان خرید انجام دهند.
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به این که برای این واحدها تحفیف ۲۰درصدی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مبنای قیمت سهام موجود در این صندوق قیمت پایانی سهام این ۴ پالایشگاه در پایان معاملات سه‌شنبه با درنظر گرفتن تخفیف ۲۰درصدی است.
لازم به ذکر است پیش از این وزیر امور اقتصادی و دارایی وعده داده بود پذیره‌نویسی واحدهای صندوق پالایش یکم از اولین چهارشنبه شهریور ماه انجام خواهد شد.

کد خبر 415676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =