محبوب‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام (99/6/2)

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین ساعت بازار سه درصد ریزش کرد.

به گزارش صدای بورس، در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه شاخص کل بورس پس از ریزش ۵۱ هزار و ۹۱۰ واحدی (سه درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۶۷۵ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۴ درصدی مواجه شد.خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۱۸هزار میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات فروش برای گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به ثبت رسید و سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی هزار و ۴۴۰میلیارد تومان سفارش فروش داشت.

«فولاد»، «فملی» و «خودرو» پربیننده‌ترین‌های بورس

آخرین قیمت ۴۱ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۰۰ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۶۷۵ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نمادهای «فولاد»، «فملی» و «خودرو» در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.
ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان رسید.

بررسی بازار ساعت ۱۰:۲۰

در ساعت ۱۰:۲۰ جمع صف‌های خرید حدود ۷۰۰ میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۱۸ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۱۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

بیشترین تقاضا در صفوف خرید «ثبهساز»، «امین» و «ولپارس»

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «ثبهساز»، «امین» و «ولپارس» به چشم می‌خورد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «شستا»، «وملی» و «شپنا» در نوبت انتظار است به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی یک هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۰۰ میلیارد تومان (۸۶ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان (۳۵ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۰ نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۱۱ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف گروه صنعتی ملی (وملی) به نزدیک پنج درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

محبوب‌ترین‌های صنعت امروز
" فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ناچیز ۱۵۰ میلیارد تومان است. از سویی دیگر گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" با فشار فروش سه هزار میلیارد تومانی همراه است و پس از آن گروه "خودرو و ساخت قطعات" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

این جدول حدود ۳۳ درصد از ۱۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار و ۵۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۹۰ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کد خبر 415577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =