مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۵/۱)

اخبار بورسی اقتصادی، مهمترین خط خبری امروز ۱ شهریور ۹۹ را در کوتاه‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز ۱ شهریور۹۹ صدرنشین اخبار نتیجه جلسه شورای عالی بورس و بعد از آن اجرایی شدن ثبت کد ملی برای معاملات طلا و سکه از امروز، بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱- قیمت ارز

۲- نتایج شورای عالی بورس منتشر شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قرار شد تا قیمت صندوق دارا دوم تغییر کند. سهام عدالت هم دیگر وارد بازار سرمایه نمی شود و از این طریق خواهان این سهام آن را به صورت بلوکی خریداری خواهند کرد. در سبد ای تی اف‌ دوم پالایشی‌ها هستند؛ افراد با کد ملی هم می‌توانند صندوق دوم را بگیرند.

۳- ثبت‌نام بیش از ۸۸هزار نفر در دور دوم قرعه‌کشی سایپا/ بیشتر شرکت‌کنندگان متقاضی کوییک‌اس

حسین‌آبادی، سرپرست مهندسی سایپا گفت: سومین مرحله از طرح پیش‌فروش مشارکت در تولید سایپا برای عرضه دو محصول جدید کوییک‌اس و ساینااس به تعداد ۴۸۴۵دستگاه انجام شد. تعداد کوییک‌اس عرضه شده در این طرح ۱۵۸۶دستگاه و ساینااس ۳۲۵۹دستگاه است.

۴- ثبت کد ملی برای معاملات طلا و سکه بالای ۱۵ میلیون الزامی شد

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: واحدهای صنفی موظف شده اند از مشتریانی که مبلغ فاکتور آن‌ها بیش از ۱۵ میلیون تومان است کارت ملی اخذ کنند و شماره ملی آن‌ها در فاکتور درج شود.

۵- شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تا کنون چه کرده‌اند و چرا به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌کنند؟

۶- ریزش‌ها در راستای اصلاح بازار بوده است

حسین سلاح ورزی عضو شورای عالی بورس ، از حمایت های هوشمند دولت از بازار سرمایه خبر داد و گفت: در جلسه ای که دقایقی پیش با حضور اعضا تشکیل شد، اعضای شورای عالی اظهار داشتند که اتفاقات چند روز اخیر در راستای اصلاح شاخص بوده است.

۷- ارزش بازار امروز ( ۱ شهریور۹۹)

در پایان معاملات امروز نمادهای وگستر، غاذر، خمحور، قشیر، حتاید، فولای، کیمیا، کحافظ، فخوز، فملی، سرچشمه، فنورد، فسپا، تکشا، ثنام، شپلی، ونیکی، وپارس، حسیر، شیران با صف خرید معاملات را به پایان رساندند.

اطلاعات بازار در یکم شهریور به شرح ذیل است:
شاخص کل ۱,۷۲۷,۱۹۲
۲۹۹۹۴.۱۵ واحد منفی
ارزش بازار ۶۴,۷۳۱,۹۰۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۲۸,۳۶۷ میلیارد ریال
حجم معاملات ۹.۵۰۹ میلیارد سهم

۸- برنده جنگ بین طلا و دلار کیست؟/ پیش‌بینی آینده بازار طلا

در شرایطی که طلا با مقاومت شدیدی برای صعود به مرز ۲۰۰۰ دلار روبه‌رو شده است، نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران دو دستگی در پیش‌بینی روند قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری و کاهش خوش‌بینی به صعود قیمت‌ها را نشان داد.

۹- صعود شاخص ها در آمریکا و آسیا

برخلاف بورس های اروپایی، بورس ها در آسیا و آمریکا سبزپوش ماندند. بلومبرگ گزارش داد: با تداوم بازگشت تدریجی سطوح فعالیت های اقتصادی به مقادیر قبل از شیوع بحران، شاخص مدیران خرید آمریکا تا پایان ماه اوت به ۵۳.۶ واحد رسید که این رقم ۲.۷ واحد بیشتر از مقدار ثبت شده دوره منتهی به ماه قبل و بالاترین میزان ثبت شده از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است. از سوی دیگر برای نخستین بار از دسامبر سال قبل، میزان تقاضای خارجی برای محصولات تولیداتی آمریکا روندی صعودی به خود گرفته و به لطف افزایش تقاضا، تورم صنعتی نیز اوج گرفته است. 

۱۰ - صندوق‌های جدید زمین و ساختمان در راه بورس

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت چند پروژه مسکونی در قالب صندوق‌های زمین و مسکن آماده شده و به زودی، جزئیات آن منتشر خواهد شد.

به هر حال برای رفتن به سمت تأمین منابع و ایجاد پروژه‌های بزرگ نیازمند منابع مالی زیاد هستیم؛ پس بنابراین صندوق زمین و مسکن را مطرح کردیم و با اصلاح آئین نامه‌ای که اخذ شد چند پروژه در قالب صندوق‌های زمین و مسکن آماده شد که در حال به روز رسانی اطلاعات آنها هستیم و به زودی هم جزئیات آن منتشر خواهند شد.

منابع: صدای بورس، ایسنا، مهر، صرافی بانک ملی، اقتصاد آنلاین، اتحادیه طلا و جواهر

کد خبر 415557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =