۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

بانک ملی ایران، بانک هوشمند

محمدرضا حسین زاده- مدیرعامل بانک ملی ایران
بانک ملی ایران، بانک هوشمند

«اقتصاد هوشمند» را می‌توان یک ابر پروژه دانست که برای پیاده‌سازی آن یک لشکر نیرو لازم است؛ لشکری متشکل از نیروهای متخصص در حوزه اقتصاد، فناوری اطلاعات، بانک و...

صدای بورس- آنچه امروز با عنوان «اقتصاد هوشمند» تعریف شده را می‌توان حقیقتاً تحولی شگرف دانست که در همه عرصه‌های زندگی عموم مردم اثرگذار خواهد بود. با پیاده‌سازی نهایی این پروژه، بسیاری از امور روزمره اداری، بانکی و حتی خریدهای روزانه شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند.

شهروندی که در جامعه دارای «اقتصاد هوشمند» زندگی می‌کند نه تنها خود را در منطقه‌ای توسعه‌یافته می‌یابد، بلکه تلاش می‌کند خود بخشی از این پروسه توسعه محور باشد و به آن کمک کند.

افزایش سطح سلامتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌های اداری، از بین رفتن دیوانسالاری و افزایش چشمگیر سرعت فعالیت‌ها تنها بخشی از دستاوردهای این پروژه است.

در بعد کلان نیز کاهش فساد با از بین رفتن روابط پشت پرده، شفاف‌سازی فرآیندها و نیز تعریف شدن روندهای یکسان را می‌توان از نتایج «اقتصاد هوشمند» دانست. البته «اقتصاد هوشمند» یک بعدی نیست و اجزای متعددی دارد که بخشی از آن به حوزه بانکی مربوط است. بانک ملی ایران تلاش دارد در این زمینه نیز پیشتاز باشد و اطلاعات و آمار موجود همین را ثابت می‌کند.

امروز بسیاری از خدمات بانک ملی ایران به صورت الکترونیکی یا دیجیتالی انجام می‌شود و در برخی موارد مشتری تنها با چند کلیک می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی و مالی خود را مدیریت کند.

سامانه‌های بام، بله، سککوک، «نشان اعتباری» و دستگاه‌های خودگردان هر کدام به تنهایی سوپر محصولاتی هستند که حجم قابل توجهی از تراکنش‌های بانکی را به خود اختصاص می‌دهند.

«نشان اعتباری» که فرآیند احراز هویت، امضای دیجیتال، درخواست و پرداخت تسهیلات را تنها از روی گوشی تلفن همراه انجام می‌دهد، یک گام بسیار بلند برای تحقق اهداف «اقتصاد هوشمند» است.

بانک ملی ایران هر سال در ایام هفته دولت به مرور دستاوردهای خود می‌پردازد، اما هفته دولت امسال را می‌توان یک دوره ویژه خواند، چرا که پروژه ملی «ارائه کارت اعتباری با توثیق سهام عدالت» مبتنی بر روش‌های دیجیتال در همین ایام عملیاتی شد.

خوشحالم که در آستانه نود و دومین سالگرد تاسیس بانک ملّی ایران، مشتریان عزیز ما این بانک را بانکی هوشمند و دیجیتال می‌بینند و سهم عمده‌ای از تراکنش‌های بانکی خود را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند. 

این اما پایان راه نیست و هدف ما «ایران ۱۴۰۰» است. بانک ملی ایران همچنان برنامه‌های بزرگتری در راستای پیاده‌سازی «اقتصاد هوشمند» در پیش دارد که به مرور از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 415540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =