حضور قرارگاه خاتم‌ این بار در اکتشافات معدنی

فرمانده قرارگاه ‌سازندگی خاتم‌ الانبیاء از ورود به اکتشافات معدنی خبر داد و گفت: ‌استخراج معادن "سرب، روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت" شتاب گرفت.

به گزارش صدای بورس، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ‌(ص) در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران در زنجان اظهار داشت: اهمیت توسعه معادن توسط مقام معظم رهبری به کرات تاکید شده است، که معادن باید نفت دوم کشور باشد و در زمان تحریم باید جایگزین بسیار مناسبی برای این امر باشد. 

وی افزود: انگلیسی‌ها چیزی که برای ما به ارمغان گذاشته‌اند بعد از سال‌های سال دچار معضل خام‌فروشی شده ‌و به راحتی مورد تحریم قرار گرفته اما اگر به حوزه معدن توجه صورت گیرد بسیار اثرگذار بر کشور خواهد بود.

نباید با این ظرفیت معدنی مردم بیکار باشند

این مسئول با اشاره به اینکه  کشور ایران جزو 15 کشور معدنی دنیاست گفت‌: این رتبه درست نیست زیرا امروز معادن تا عمق 900 متر در دنیا شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد اما در ایران بیش از 100 تا 200 متر اکتشافات انجام نمی‌گیرد  و در حالی که اگر از همه ظرفیت‌های معدنی استفاده شود به یک جایگاه برتری خواهد رسید.


 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ‌با اشاره به اینکه شایسته نیست با این ظرفیت معدنی عظیم مردم دچار بیکاری باشند گفت‌: امیدواریم با نگاه جهادی با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت هر چه سریع‌تر این کشور به جایگاه خود در زمینه اکتشاف دست یابد.

 وی با بیان این‌که 15 پروژه معدنی در سراسر کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: در بحث اکتشاف دستگاه‌های حفاری تا عمق 3 هزار متری وارد شده ‌و تلاش بر این است که در حوزه اکتشاف از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

شتاب معادن سرب و روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت 

این مسئول با بیان این‌که در بحث استخراج و فرآوری قرارگاه پروژه‌های زیادی را در دست اجرا دارد عنوان کرد: امروزه معدن سرب و روی، آهن، مس، منگنز و کرومیت فعال است و شتاب بسیار خوبی گرفته است.

‌محمد با بیان این‌که زنجیره تولید و فرآوری مواد معدنی در کشور کامل نیست تصریح کرد: در برخی از مواقع با این که با حداکثر ظرفیت مواد معدنی استخراج می‌شود اما به دلیل نبود مواد اولیه فراوری انجام نمی‌گیرد یا با وجود مواد اولیه میزان استخراج مواد پایین است در صورتی که اگر زنجیره کامل شود بسیار برای کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت.

مجموعه انگوران در تامین مواد اولیه اهمیت فراوانی دارد

این مسئول با اشاره به این‌که ظرفیت کشور برای استخراج 420 هزار تن است اما مواد اولیه 220 هزار تن موجود است تصریح کرد: مجموعه انگوران در تامین مواد اولیه اهمیت فراوانی دارد و باید از ظرفیت موجود استفاده شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)‌ تصریح کرد: ظرفیت اکتشاف معدن انگوران از یک میلیون‌ و 900 هزار تن به 2 میلیون‌ و 600 هزار تن رسیده ‌و امیدواریم این ظرفیت با اکتشافات بعدی افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به این‌که مشاوران خارجی میزان استحصال مواد را 70 درصد اعلام کردند گفت: با بررسی‌های انجام شده 95 درصد امکان استحصال وجود دارد و باید از گرم به گرم این معدن و خاک آن استفاده شود.

منبع: مشرق

کد خبر 415054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =