از استخراج قانونی تا جایزه 10 میلیون تومانی

روابط عمومی و امور بین‌الملل توانیر اعلام کرد: حمایت از استخراج قانونی رمزارزها در دستور کار است، ضمن اینکه با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش صدای بورس، در اطلاعیه توانیر آمده است: صنعت برق از استحصال قانونی رمزارز حمایت می‌کند اما برخورد با استخراج کنندگان غیرقانونی را با کمک مراجع امنیتی و انتظامی در دستور کار دارد.

بر این اساس و با توجه به اینکه استفاده از ماینرها، بدون مجوز قانونی، کسب و کاری غیرقانونی محسوب شده و باعث آسیب رساندن به اموال عمومی و تضییع حقوق مشترکان می‌شود، به شدت با آن برخورد صورت می‌گیرد.
در صورتی شناسایی مراکز استخراج رمزارزها که با سوءاستفاده از انشعابات قبلی مانند کشاورزی یا صنعتی و... به این کار مبادرت می‌کنند، ضمن جمع آوری انشعاب و اخذ مابه‌التفاوت هزینه برق مصرفی و تعرفه ماینینگ، با مالکان آن نیز برخورد قانونی خواهد شد.
برای جلوگیری از برخورد قانونی و جمع آوری ماینرها، ضروری است مالکان این تجهیزات هر چه سریع‌تر به شرکت‌های توزیع ذیربط مراجعه و درخواست انشعاب مطابق با مقررات مرتبط با رمزارزها را ثبت کنند.
در صورت ارائه درخواست و طی مراحل قانونی، شرکت‌های برق نیز با قید اولویت به این درخواست‌ها رسیدگی و مطابق با ضوابط همکاری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، به کلیه افراد حقیقی یا حقوقی که محل ماینرهای غیرقانونی را به اداره برق اطلاع دهند، تا سقف 10 میلیون تومان پاداش داده می‌شود.
مالکان ماینرها و استخراج کنندگان رمزارز می‌توانند با سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق که به زودی فراخوان آنها توسط توانیر منتشر خواهد شد، برق مورد نیازشان را با قیمت‌های بسیار جذاب و اقتصادی در مقایسه با سایر کشورهای دنیا تامین کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 414939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =