«حکشتی» برنامه تجدید ارزیابی دارایی ندارد

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.

 به گزارش صدای بورس، با توجه به سوالات مطرح شده و ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، پاسخ به سوالات مطرح شده به شرح ذیل است:

۱) با توجه به مصاحبه مدیرعامل محترم شرکت سرمایه‌­گذاری تامین اجتماعی (شستا) مبنی بر در دستور کار قرار دادن تجدید ارزیابی دارایی‌­های شرکت کشتیرانی ج.ا.ا، لطفاً به منظور عدم سردرگمی سهامداران خرد موضوع را به طور شفاف بیان نمایید.

پیرو شفاف‌سازی شماره ۱۰۳۲ /۱۲-۱۹ مورخ ۰۸ / ۰۴/ ۹۹ به استحضار سهامداران محترم می‌رساند این شرکت و شرکت‌های تابعه هیچگونه برنامه‌ای جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های خود ندارند.

 

۲) با توجه به اظهارات مدیرعامل در مجمع عمومی عادی سالانه در خصوص ورود شرکت‌های زیرمجموعه به بورس، خواهشمند است برنامه واگذاری این شرکت‌ها تا پایان سال را به طور دقیق تشریح فرمایید.

اقدامات مورد نیاز جهت عرضه سهام شرکت‌های کشتیرانی والفجر و سرمایه‌گذاری کشتیرانی در بازار سرمایه در حال انجام بوده و مراتب درخواست به شرکت فرابورس ایران تسلیم شده است.

۳) آیا شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قصد تجدید ارزیابی از محل دارایی‌ها را دارد؟

در سوال ۱ پاسخ داده شده است.

۴) ارزش جایگزینی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی چقدر است؟

اظهارنظر در خصوص ارزش روز دارایی‌های یاد شده نیازمند اخذ نظر کارشناس رسمی است.

۵) نرخ دلاری حمل هر تن کالای فله در حال حاضر چقدر است؟ میانگین سال مالی ۹۸ چقدر بوده است؟

متوسط نرخ حمل هر تن کالای فله در حال حاضر ۱۱/ ۲۷ دلار است. میانگین نرخ حمل هر تن کالای فله در سال مالی گذشته ۱۴/ ۲۱ دلار بوده است.

۶) نرخ دلاری هر کانتینر ۲۰فوت (به تفکیک کانتینر پر و خالی) در حال حاضر چقدر است؟ میانگین سال مالی ۹۸ چقدر بوده است؟

متوسط نرخ حمل هر کانتینر ۲۰فوت در حال حاضر ۸۵۵ دلار است. میانگین نرخ حمل هر کانتینر ۲۰فوت در سال مالی گذشته ۷۷۸ دلار بوده است.

۷) میزان حمل کالای کانتینری (معادل ۲۰فوت) در سال مالی ۹۸ توسط گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چند کانتینر بوده است؟

حمل فله در سال ۱۳۹۸ به میزان ۹.۷۱۳.۳۹۱ تن و در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ به میزان ۱.۶۹۶.۹۶۰ تن بوده است.

۸) میزان حمل کالای کانتینری (معادل ۲۰فوت) در سال مالی ۹۸ توسط گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چند کانتینر بوده است؟

حمل کانتینر در سال ۱۳۹۸ به میزان ۶۲۵.۷۵۸ TEU و در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۳۰،۱۱۹  TEU بوده است.

۹) با توجه به خروج خطوط کشتیرانی خارجی از بنادر ایران، دلیل عدم افزایش حجم عملیات گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال مالی ۹۸ چه بوده است؟

عدم افزایش حجم عملیات گروه ناشی از عوامل مختلفی از جمله تحریم‌های شدید دولت آمریکا، کاهش حجم تجارت جهانی در سال ۲۰۱۹ و آثار و تبعات ناشی از ویروس کرونا بوده است.

۱۰)  میزان بدهی ارزی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر چقدر است؟ نرخ تسعیر این بدهی بر اساس نرخ مبدا است یا نرخ روز؟ آیا امکان تبدیل این تسهیلات به معادلات ریالی وجود دارد؟

بدهی ارزی گروه در حال حاضر در حدود ۱.۳ میلیارد دلار بوده و نرخ تسعیر بر اساس نرخ روز سامانه سنا بانک مرکزی در تاریخ گزارشگری است. در خصوص ریالی شدن تسهیلات ارزی، با توجه به اینکه وام‌های اخذ شده ارزی است و باید با ارز مربوطه تسویه شود، امکانپذیر نیست.

۱۱) آیا گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای برای عرضه شرکت‌های زیرمجموعه از جمله حافظ دریا، سفیران پیام و کشتیرانی والفجر در بازار سرمایه دارد؟

در سوال ۲ پاسخ داده شده است.

۱۲) ارزش روز دلاری ۱۴۱ شناور گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چقدر است؟

در سوال ۴ پاسخ داده شده است.

۱۳) آیا شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها دارد؟

در سوال ۱ پاسخ داده شده است.

این پاسخ‌ها را محمد مهدی نادری معاون مالی و سرمایه‌گذاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سامانه کدال منتشر کرده است.

کد خبر 414526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =