۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲

 رشد و سودآوری بورس همچنان تداوم می‌یابد

جاماندگان رونق بازار

معاملات مسکن، رتبه دوم بازدهی را به نام خود ثبت کرده است.
جاماندگان رونق بازار

چند سالی می شود که بازار سرمایه نقل محافل شده و بازدهی های خوبی که برای سرمایه گذاران این بازار داشته است.همچنین توانست  اکثر مردم حتی افرادی که هیچ آشنایی با بورس و نحوه معامله در این بازار را ندارند به خود جذب کند . شاخص کل در ۱۵ ماه اخیر ۶۰۹ درصد بازدهی را برای سهامداران و فعالان این بازار به همراه داشته و در مقایسه با سایر بازارها پرچمدار بازدهی است.

جهش قیمت  بازار های جانبی   

طلای ۱۸ عیار در پنجم فروردین سال گذشته ۴۲۶ هزارو ۹۰۰ تومان بود که این مبلغ در ۳۱ خرداد ۹۹ به مبلغ ۷۸۹ هزارو ۸۰۰ تومان رسید و با رشدی بیش از ۸۵ درصدی همراه شد. سکه امامی آغاز معاملات در سال گذشته را با مبلغ ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان شروع کرد و در پایان خرداد ماه سال جاری با مبلغ ۷ میلیون و هفتصد هزار تومان به کار خود پایان داد و رشدی بیش از ۷۵ درصد را به ثبت رساند.

همچنین از ابتدای سال ۹۸ تا پایان  خرداد ماه سال جاری معاملات انجام شده در بازار مسکن به صورت میانگین ۶۸ درصد بازدهی داشت و بعد از بازار سرمایه رتبه دوم بازدهی را به نام خود ثبت کرده است.

دلاردر کمترین میزان بازدهی

دلار نیز در شروع معاملات سال گذشته در کانال ۱۳ هزار تومان قرار داشت و با رشد بیش از ۴۲ درصدی در پایان خرداد ماه امسال وارد کانال ۱۹ هزار تومان شد. طبق جدول زیر دلار کمترین میزان بازدهی را در بین بازارهای مورد بررسی داشته و در پایین ترین قسمت جدول قرار گرفت. 

بازدهی کمتر از بازار های جانبی

در جدول مقابل شرکت های فعال در تابلو معاملات بورس و فرابورس مورد بررسی قرار گرفته اند و از این بین ۲۵ شرکتی که کمترین بازدهی را در مقایسه با رشد شاخص کل در ۱۵ ماه اخیر (از پنجم فروردین ۱۳۹۸ تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۹) ثبت کرده اند را مشاهده می کنید.

از بین این نمادها چهار شرکت حتی بازدهی کمتر از بازارهای موازی هم داشته اند. نمادهای معاملاتی "حکمت"، "شصدف"، "نبروج" و "وکوثر" هر کدام به ترتیب با ۳۳.۲۴، ۶۱.۵۰، ۶۳.۰۶  و ۷۰.۰۶ درصد بازدهی در رتبه اول تا چهارم جدول را به خود اختصاص داده اند و نتوانستند همگام با رشد بازار سرمایه گام بردارند و از این بازدهی جا مانده اند. نماد معاملاتی "حکمت" با کمتر از ۳۴ درصد رشد قیمتی در ۱۵ ماه گذشته کمترین رشد را در تابلو معاملات فرابورس به نام خود ثبت کرده است. همچنین از بین ۲۵ شرکت مورد بررسی ۱۵ نماد در تابلو معاملات فرابورس و ۱۰ نماد در تابلو معاملات بورس تهران خرید و فروش می شوند.

رتبه داران کمترین  بازدهی  

  • زهره فدوی، خبرنگار
  • هفته نامه اطلاعات بورس، شماره ۳۵۸ صفحه ۳
کد خبر 414460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =