بخشودگی جرایم بیمه‌نامه‌ شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها در بیمه کوثر

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی در نمایندگی‌ها و شعب بیمه کوثر در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی و اعلام مدیر اتومبیل بیمه کوثر، با ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد خرید و تمدید بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی در بیمه کوثر اجرایی شده است و هم‌اکنون نمایندگی‌ها و شعب شرکت در سراسر کشور بدون دریافت جریمه، بیمه‌نامه شخص‌ثالث انواع موتورسیکلت‌ و ماشین‌آلات کشاورزی را صادر می‌کنند.

مسعود یوسفی درباره این طرح گفت: طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی در واقع یک حرکت ملی برای کاهش تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه است؛ چون بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی، جرایم مربوط به نداشتن بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی سراسر کشور از تاریخ اول تیرماه به مدت سه‌ماه بخشیده شده است و بیمه کوثر نیز برای گسترش فرهنگ بیمه‌گری و بیمه‌پذیری، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانون بیمه شخص‌ثالث، این طرح را اجرا می‌کند.

مدیر اتومبیل بیمه کوثر از راکبین موتورسیکلت‌ها برای بهره‌مندی از این فرصت دعوت کرد و افزود: بیمه کوثر از اول تیر تا ۳۱شهریور سال ۹۹ به مدت سه‌ماه بخشودگی ۱۰۰درصدی جرایم (موضوع بند «ب» ماده «۲۴» قانون بیمه اجباری شخص‌ثالث) موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی فاقد بیمه‌نامه را اجرا می‌کند. 

وی تاکید کرد: این کار یک حرکت ملی برای کاهش تعداد وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه است و در واقع فرصت مناسبی برای مالکان موتورسیکلت‌ و ماشین‌آلات کشاورزی فاقد بیمه‌نامه ایجاد شده است تا بتوانند از بخشودگی جرایم استفاده کنند.

یوسفی با تاکید بر اینکه ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای خرید بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی، خرید برخط آن از تارنمای بیمه کوثر است، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به تارنمای شرکت به نشانی www.kins.ir قیمت بیمه شخص‌ثالث وسیله نقلیه خود را به‌سادگی مشاهده و خریداری کنند.

وی تصریح کرد: بیمه شخص‌ثالث موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی در پورتال بیمه کوثر، تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ بدون احتساب جریمه دیرکرد قابل خریداری است و اگر متقاضیان، شرایط خرید بیمه‌نامه اقساطی را داشته باشند (مثلا بازنشسته نیروهای مسلح باشند) نیز می‌توانند هنگام خرید بیمه‌نامه شخص‌ثالث، حق‌بیمه را به صورت اقساطی و کسر از حقوق و سایر افراد با مراجعه به نمایندگی‌ها با پرداخت ۵۰ درصد نقد و مبلغ باقی‌مانده را حداکثر در سه‌ماه پرداخت کنند. 

مدیر اتومبیل بیمه کوثر با اشاره به برخی از مزایای بیمه‌نامه شخص‌ثالث، گفت: در بیمه شخص‌ثالث موتورسیکلت، به‌جز خسارت جانی و مالی اشخاص ثالث، خسارت جانی راننده مقصر حادثه هم پرداخت می‌شود، اما در حال حاضر علاوه بر اینکه ارائه خدمت به موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص‌ثالث جرم محسوب‌ می‌شود، نقل‌وانتقال موتورسیکلت‌های فاقد این بیمه‌نامه نیز ممکن نخواهد بود و این موتورسیکلت‌ها پس از توقیف، ترخیص نخواهند شد.

وی تصریح کرد: بیمه‌ شخص‌ثالث برای همه، خصوصا ‌موتورسیکلت‌ها، اجباری است و از آنجایی که موتورسوارها هنگام تصادف از امنیت کمتری نسبت به رانندگان خودرو برخوردار هستند،‌ باید از طرح اجباری شدن بیمه شخص‌ثالث استقبال بیشتری کنند.

کد خبر 414383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =