۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
بهار پربار «فملی» در فروش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت مس در خردادماه سال جاری فروش خوب ۲ هزار ۹۸۴ میلیارد تومانی را ثبت کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از مس پرس، دکتر اردشیر سعدمحمدی با اعلام این خبر افزود: شرکت مس با تحقق این میزان فروش در خردادماه، در مجموع در سه ماهه نخست امسال موفق به ثبت فروش ۶ هزار و  ۴۱۷ میلیارد تومانی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۳۱۴ میلیارد تومان بیشتر فروش داشته است.
وی با اشاره به رشد ۲۶ درصدی فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: همچنین  مقدار ۹ تن مس کاتدی و ۳۰ تن سولفور مولیبدن و محصولات دیگر در روزهای پایانی خردادماه در  بورس کالا به فروش رفته که با توجه به عدم بارگیری در خردادماه در فروش تیرماه لحاظ خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مس تاکید کرد: این موفقیت در شرایطی حاصل شد که بسیاری از مناسبات اقتصادی و تجاری دنیا تحت تاثیر بیماری کرونا در جهان است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ معدنی و تجاری دنیا فعالیت‌های اقتصادی خود را متوقف یا کم کرده‌اند. با این حال شرکت ملی مس نه تنها برنامه تولیدی خود را بیش از برنامه محقق کرده است بلکه موفق به انجام برنامه‌های فروش خود نیز شده است.
بازدهی ۲۵۰ درصدی سهام شرکت مس در بورس
سعدمحمدی در ادامه گفت: تا پایان خردادماه امسال سهام شرکت ملی مس در بورس بازدهی چشمگیر ۲۵۰ درصدی نصیب سهام‌دارانش کرده است که نشان‌دهنده رفتار درست اقتصادی شرکت مس در سال جهش تولید است.
وی با تاکید بر سودآوری بالای صنعت مس و آینده درخشان این صنعت افزود: بررسی و مقایسه عملکرد بازدهی ۳ ماهه شرکت‌های اصلی همگروه در بازار بورس و اوراق بهادار نشان‌دهنده این است که سهام مس در بازار سرمایه بیشترین بازدهی را در مقایسه با سهام دیگر شرکت‌های فلزی داشته است.

کد خبر 414351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =