۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

گزارش روابط عمومی بانک مرکزی نشان داد

رشد ۸۰ درصدی معاملات مسکن خرداد ماه شهر تهران

میانگین قیمت خرید و فروش مسکن در تهران بیش از ۴۲ درصد افزایش یافت
رشد ۸۰ درصدی معاملات مسکن خرداد ماه شهر تهران

روابط عمومی بانک مرکزی گزارش تحولات بازار معاملات مسکن تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ را منتشر کرد. این گزارش حاوی اطلاعاتی درباره تعداد معاملات، میانگین قیمت خرید و فروش و اجاره‌بها در شهر تهران است.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در خرداد ۹۹، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۸۹.۵ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود. بر پایه این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹، به ۱۰.۸ هزار واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 

سهم مناطق ۲۲ گانه از معاملات

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۵ درصدی  از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۹.۱ و ۸.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۳.۳ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در خرداد ماه سال  ۱۳۹۹ مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵ ، ۲ ، ۴ ، ۱۰ ، ۱۴ ، ۷ ، ۱ ، ۸ ، ۱۱ و ۳) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۶.۷ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

توزیع مناطق شهر تهران برحسب سهم از تعداد معاملات انجام شده در خرداد  ۹۹

میانگین قیمت‌ها

در خرداد ماه ۹۹ میانگین قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۸۹.۵ میلیون ریال بود که نسبت به اردیبهشت ۹۹ و خرداد ۹۸ به ترتیب ۱۱.۶ درصد و ۴۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین میانگین قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۴۱۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۸۸.۹ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. این ارقام نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۵۳.۶ درصد و ۴۷.۶ درصد افزایش نشان می‌دهند.

تعداد معاملات

بر پایه گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در سه ماه نخست سال ۹۹ به حدود ۲۳.۳ هزار واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۸.۳ درصد افزایش ناشن می‌دهد. در این مدت، میانگین قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۷۰.۷ میلیون ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۷.۵ درصد افزایش یافته است.

رشد اجاره‌بهای مسکن

بررسی شاخص اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران و در کل مناطق شهری در خرداد ۹۹ نشان‌دهنده افزایش به ترتیب ۲۷.۶ درصدی و ۳۰.۷ درصدی نسبت به خرداد ۹۸ است.

کد خبر 414314

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت خانه در مناطق ارزان و گران تهران

    قیمت خانه در مناطق ارزان و گران تهران

    متوسط قیمت هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران در اسفند ۹۹ به رقم ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید که نسبت به سال ۹۸ رشد ۹۳.۷ درصدی را تجربه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =