دارایکم را در پرتفوی نمی‌بینید؟!
ویدیو را ببینید

برای افرادی که کدبورسی ندارند، یونیت صادر می‌شود اما در هیچ پرتفویی نشان داده نمی‌شود، از هر کارگزاری که استفاده می‌کنید و حتی اقدام به خرید و فروش می‌کنید ممکن از دارایکم خود رادر سیستم مشاهده نکنید و در سیستم کارگزاری مرکزی به عنوان دارنده ناشناس ثبت شده‌اید.

محمد بختیار نصرآبادی، مدیر دارایی و سرمایه‌گذاری تامین سرمایه بانک مسکن در گفت و گو با صدای بورس؛

اگر پذیره‌نویسی از درگاه بانک انجام شده و کد کاربری و رمز عبور سیستم یک کارگزای را در اختیار داشته باشد، باید به کارگزاری مراجعه و از طریق کارگزاری و سیستم آنلاین نسبت به تغییر کارگزار ناظر اقدام کرده و یونیت‌های دارایکم را به کارگزار مدنظر منتقل کند.
افرادی که  کد کاربری و رمز عبور کارگزاری در اختیارشان نیست باید به کارگزاری هدف خود مراجعه و درخواست دریافت بدهند تا بتوانند اقدام به انجام معامله کنند.
افرادی که کد بورسی ندارند باید از طریق سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت را انجام دهند تا کدبورسی دریافت کنند، ثبت نام الکترونیکی به تنهایی کفایت نمی‌کند و حتما باید احراز هویت را انجام دهند. اگر از احراز هویت خود مطمئن هستید برای رفع مشکل به کارگزاری مراجعه کرده و تغییر ناظر بدهید.
برای افرادی که کدبورسی ندارند، یونیت صادر می‌شود اما در هیچ پرتفویی نشان داده نمی‌شود، از هر کارگزاری که استفاده می‌کنید و حتی اقدام به خرید و فروش می‌کنید ممکن است دارایکم خود را در سیستم مشاهده نکنید و در سیستم کارگزاری مرکزی به عنوان دارنده ناشناس ثبت شده‌اید.
اگر فرد کد بورسی داشته باشد و همزمان در دو بانک اقدام به پذیره‌نویسی کرده باشد، ناظر یونیت‌ها برای این شخص سپرده‌گذاری مرکزی تعیین شده و شخص می‌تواند با مراجعه به هر کارگزاری نسبت به تغییر ناظر یونیت اقدام کند.

کد خبر 414308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =