پرداخت ۲۰۸۹ میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی

مدیر شعب استان بانک توسعه تعاون در خراسان جنوبی گفت: بانک توسعه تعاون خود را موظف به ایجاد اشتغال در استان می‌داند، از این رو مبلغ ۲۰۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۳۹۸ به مشتریان بانک پرداخت شده است.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، رضا ملایی افزود: بانک توسعه تعاون با تمام امکانات و بسته‌های حمایتی خود هم اکنون که کشور در ظالمانه‌ترین تحریم‌های اقتصادی قرار دارد، خود را موظف می‌داند که با حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی و تعاونی، در رفع مشکلات این بخش و به تبع آن در ایجاد اشتغال استان سهم قابل توجهی داشته باشد و در همین مسیر در طی سال ۱۳۹۸ آن میزان تسهیلات را در قالب ۴۱۳۶ پرونده به مشتریان استان پرداخت کرده است.

وی همچنین گفت: در سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که از قرار ۴۴۵ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، ۶۹۰ میلیارد ریال در بخش صنعت، ۱۰۱ میلیارد ریال در بخش مسکن، ۶۸۲ میلیارد ریال در بخش خدمات و ۱۷۳ میلیارد ریال در بخش بازرگانی بوده است.

مدیر شعب استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بالغ بر ۵۵ درصد تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون به بخش صنعت و در راستای رونق تولید پرداخت شده است، اظهار کرد: جذب ۱۰۰ درصدی اعتبار تخصیصی این مدیریت در سال گذشته در بخش مشاغل خانگی در قالب ۲۲۲ فقره تسهیلات نیز از موارد قابل اهمیت به شمار می‌رود.

همچنین سال گذشته بیش از ۱۳۷ میلیارد ریال در قالب ۸۷۵ پرونده تسهیلاتی قرض‌الحسنه در بخش‌های مختلف به متقاضیان پرداخت شد.

ملایی در ادامه افزود: با توجه به پیک بالای مراجعات در ایام پایانی سال و با وجود در نظر نگرفتن باجه عصر برای شعب در اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اما تشکیل پرونده، تکمیل مدارک و پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور به مبلغ ۲۳۸ میلیارد ریال با تلاش و پیگیری همکاران اداره و شعب تابعه استان انجام شده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون در سال ۱۳۹۸ زمینه اشتغال‌زایی ۳۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی استان را با تحقق ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی به استان به مبلغ ۶ میلیارد ریال در قالب قرارداد قرض‌الحسنه از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ فراهم نمود.

کد خبر 414284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =