صادرات محصولات شرکت‌های دارویی و دانش‌بنیان کیش به کشورهای اروپایی

رئیس سازمان غذا و دارو کشور گفت: فعالان بخش خصوصی از جمله شرک‌ های دارویی و دانش‌بنیان با بهره‌گیری از ظرفیت، دانش فنی و پتانسیل‌های ایجاد شده در کیش موفق به صادرات محصولات شبیه‌سازی شده به کشورهای اروپایی شدند.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه هم‌اندیشی رئیس سازمان غذا و دارو با شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی کیش با حضور محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو کشور، علی مقدس‌زاده معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه سه‌شنبه سوم تیر با محوریت تولیدات سلامت‌محور و حمایت از تولیدکنندگان در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
محمدرضا شانه‌ساز از صادارت محصولات شبیه‌سازی شده شرکت‌های دارویی و دانش‌بنیان کیش به کشورهای مختلف در این منطقه خبر داد و گفت: حمایت‌های سازمان منطقه آزاد کیش از واحدهای تولیدی و صنایع کیش موجب فراهم شدن بسترهای لازم برای ارتقای دانش فنی، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این منطقه شده است.
رئیس سازمان غذا و دارو کشور بر لزوم اهمیت راهبردی محصولات سلامت‌محور تاکید کرد و افزود: توان صادرات در حوزه بهداشت که اروپا و آمریکا در چالش غذایی و دارویی قرار دارند، برای ایران مساله مهمی محسوب می‌شود.
شانه‌ساز در ادامه افزود: شرکت‌های که برای تامین نیازهای کیش به عنوان واردکننده در این منطقه فعالیت می‌کردند، امروز توانسته‌اند با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در کیش به عنوان یک تولیدکننده در عرصه محصولات دانش‌بنیان و داروسازی خدمات ارزنده‌ای به مردم این منطقه ارائه دهند.
در ادامه این جلسه علی مقدس‌زاده در خصوص ارائه خدمات با کیفیت به ساکنین کیش، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همواره بر این موضوع تاکید داشتند که در ارائه خدمات، اولویت برای این سازمان، منافع و سود کیشوندان و سرمایه‌گذاران است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: سازمان به عنوان نماینده حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خود را موظف به بسترسازی و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می‌داند.
وی با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش سرمایه سرمایه‌گذاران را سرمایه ملی می‌داند و تلاش بر این است که این ظرفیت‌ها با حداکثر بهره‌وری در حداقل زمان ممکن محقق شود، اظهار کرد: بخش خصوصی با ایفای رسالت اجتماعی و با مشارکت و همدلی با دستگاه‌های اجرایی مستقر در این منطقه برای مدیریت بحران کرونا در کیش به عنوان یک الگو در کشور مطرح شده است.
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز اشتغال، درآمد، ثروت، قدرت اقتصادی را رابطه مستقیم با تولید عنوان کرد و افزود: اگر تولید به جایگاه واقعی خود برسد و درآمد از محل تولید تامین شود، کشوری قوی و مستقل خواهیم داشت.
ناصر آخوندی بر ضرورت بازبینی و اصلاح بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود در جزیره کیش تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی در بخش لوازم آرایش و بهداشتی و دارویی در جزیره کیش با هدف تولید با کیفیت، تمام تلاش خود را به کار گرفتند و فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا در کیش برخی از واحدهای تولیدی با تغییر خط تولید خود به منظور تامین نیاز جزیره کیش در سه شیفت کاری فعالیت کردند و برخی نیز به صورت رایگان با تولید محصولات با کیفیت نه تنها نیاز جزیره کیش بلکه بخشی از نیازهای سرزمین اصلی را هم تامین کردند.
ساده‌سازی فرآیندها، تفویض اختیارات، تولید محصولات صادرات محور، اهمیت استراتژیک تولید محصولات، ثبت سفارش، ال سی، گمرک، قوانین و مقرارت مناطق آزاد و تامین منابع مالی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.
گفتنی است، شرکت‌های تولیدی بهداشتی و آرایشی کیش ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد مجموعه‌های خود در خصوص مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها که متوجه واحدهای تولیدی شده است، گفت‌وگو کردند و موضوعات مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 414252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =