پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون به خریداران محصولات دانش‌بنیان

رئیس اداره کل بازاریابی و ارتباط با مشتریان بانک توسعه تعاون از پرداخت تسهیلات این بانک به خریداران محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد اسماعیل امیری ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: اهداف توسعه‌ای دولت در زمینه ارتقای سطح ملی و ایجاد اشتغال در بخش‌های اقتصادی در صورتی قابل تحقق است که روش‌های جدید تولیدی و فعالیت‌های دانش‌محور در اقتصاد مورد حمایت واقع شوند.

امیری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک توسعه تعاون و صندوق نوآوری و شکوفایی و همراهی و نظارت معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین زمینه گفت: تعامل و هم‌افزایی مناسبی در نتیجه اجرای این تفاهم‌نامه قابل‌دستیابی است و مطابق تفاهم‌نامه، سبد متنوعی از محصولات بانکی، اعتباری و خدمات تخصصی پیش‌بینی گردیده است که شرکت‌های دانش‌بنیان قادر خواهند بود نیازهای مالی و بانکی خود را از این طریق تأمین نمایند.

وی تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خریداران و متقاضیان محصولات و خدمات این شرکت‌ها نیز می‌توانند از تسهیلات ترجیحی تک‌رقمی بانک توسعه تعاون بهره‌مند شوند، به‌گونه‌ای که خریداران محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان پس از توافق با این شرکت‌ها، ضمن دریافت معرفی‌نامه از صندوق نوآوری و شکوفایی، مطابق معرفی‌نامه، به بانک مراجعه و فرآیند تشکیل پرونده را دنبال نمایند.

امیری با اشاره به تنوع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: فعالیت‌های اقتصادی این شرکت‌ها در رسته‌های گوناگون موجب افزایش بهره‌وری انرژی، صرفه‌جویی در مصرف ارز، سازگاری با محیط‌زیست، نوآوری‌های فناورانه، تسهیل در مناسبات اقتصادی، اتصال میان عرضه و تقاضا، تأمین مواد اولیه و توسعه بازار می‌شود، ضمن آنکه برخی محصولات به لحاظ راهبردی، موجب تقویت اقتصاد کشور شده و بسیاری از نیازهای پزشکی، کشاورزی، صنعتی و بیولوژیک را تأمین می‌کنند.

رئیس اداره کل بازاریابی و ارتباط با مشتریان بانک توسعه تعاون تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را منوط به نگاه توسعه‌ای دانست و گفت: بانک توسعه تعاون با حضور در طرح‌های ملی و پذیرش و اجرای عاملیت تسهیلات دولتی، تجربه‌ای ارزنده و راهگشا در اعطای تسهیلات توسعه‌ای پیدا کرده است و این شرایط را فراهم می‌کند تا با راهنمایی‌های مورد نیاز، موجب ارتقای سطح حسابداری و وضعیت مالی این شرکت‌ها شود. در عین حال فرآیند تشکیل پرونده و بررسی مدارک شرکت‌ها با نهایت سهل‌گیری و با رویکرد ارائه راهکار انجام خواهد شد.

وی در ادامه با تبیین مراحل مختلف اجرای تفاهم‌نامه در این رابطه گفت: به‌منظور هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای تفاهم کارگروه مشترک متشکل از بانک توسعه تعاون و صندوق نوآوری و شکوفایی پیش‌بینی شده است که با برگزاری جلسات و برقراری ارتباطات مورد نیاز، بستر مناسبی برای پیگیری و تکمیل مفاد تفاهم‌نامه مهیا شود.

کد خبر 414176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =