در سهام عدالت چه خبر است؟

بعد از آزادسازی سهام عدالت، کسانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، طبق اعلام ستاد آزادسازی سهام عدالت می‌توانند ۳۰ درصد از سهام عدالت خود را از طریق بانک‌هایی که شماره شبا مربوط به آن بانک را در سامانه سهام عدالت برای واریز سود اعلام کرده‌اند، بفروشند. اما قضیه به این سادگی‌ها نیست!

به گزارش صدای بورس، کسانی که برای فروش ۳۰ درصد سهام عدالت خود به بانک مراجعه کرده‌اند، به خبرگزاری فارس گفتند: بر اساس آمار سامانه سهام عدالت، ارزش اسمی سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومان و ارزش پرتفوی (ترکیب دارایی) روز آن بیش از ۸ میلیون تومان است، اما وقتی برای تقاضای فروش ۳۰ درصد سهام به بانک مراجعه کردیم، متصدی بانک بعد از کلی ضرب و تقسیم اعلام کرد در این مرحله فقط ۴۵۰ هزار تومان پول نقد به شما تعلق می‌گیرد. ظاهرا مسئول بانک گفته است: عدد و رقم‌هایی که در سامانه‌ اعلام می‌شود، به درد ما نمی‌خورد، آنچه در بانک از فروش ۳۰ درصد سهام عدالت، به شما تعلق می‌گیرد، فقط ۴۵۰ هزار تومان است. ضروری است، مسئولان ستاد راهبری سهام عدالت در این زمینه شفاف‌سازی کنند.


ارزش پرتفوی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی: ۸.۶ میلیون تومان

کارشناسان اقتصادی می‌گویند با توجه به این که پرتفو (ترکیب دارایی‌های سهام عدالت) متنوع است و از ۴۹ شرکت مهم شامل ۳۶ شرکت ارزنده بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی تشکیل شده است،‌ بنابراین به سهامداران عدالت که معمولا از اقشار با درآمد پایین و کم درآمد جامعه هستند، توصیه می‌کنیم، به خاطر ارزنده بودن سهام عدالت، از عجله کردن در فروش آن خودداری کنند، چون دلالان در کمین سهام ارزنده آنها هستند و می‌خواهند به قول معروف این سهام را مفت از چنگشان بیرون بکشند.

ارزش پرتفوی سهام عدالت ۷۰۰ هزار تومانی: ۱۱.۶ میلیون تومان

همچنین کارشناسان می‌گویند، وقتی تعداد زیادی از سهامداران عدالت در حد ۲۵ درصد از ۴۹ میلیون نفر روش مدیریت مستقیم سهام عدالت را با هدف فروش سریع آن انتخاب کرده‌اند و اکثر آنها می‌خواهند سهام عدالت خود را به خاطر نیاز مالی از طریق بانک‌ها بفروشند، این هجوم برای فروش، باعث کاهش ارزش سهام می‌شود.

سهام عدالت که از سال ۸۵ تا ۹۵ از محل سود سالانه خود اقساط خود را پرداخت کرد و بعد از ۱۰ سال مقدار ۵۳۲ هزار تومان از یک میلیون تومان ارزش اسمی خود را پوشش داد و از سال ۹۵ تا ۹۸ سه سال سود به ارزش ۷۲ ،‌۹۳ و ۱۰۵ هزار تومان هم به دارندگانش هدیه داد،‌ اکنون که آزاد شده تازه به باردهی، افزایش ارزش و سود سالانه سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر رسیده است، بنا بر این به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌شود، از سود آینده سهام عدالت استفاده کنند و در فروش آن عجله نکنند.

کد خبر 413701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =