قدرتمندترین زن اقتصاد آلمان

مارتینا مرز متولد ۱ مارس ۱۹۶۳ مهندس آلمانی است که در سال ۲۰۱۹ مدیریت اجرایی تایسن کراپ ThyssenKrupp را به دست آورد. به گفته کارشناسان در حال حاضر مرز قدرتمندترین زن در اقتصاد آلمان است و با همین نام در بین دیگر اقتصاددانان شناخته می‌شود.

مقام‌های مختلف مدیریتی در ۲۲ سالگی
 مرز تحصیلات خود را در رشته مهندسی ساخت تکمیل کرد و مدرک لیسانس خود را در این رشته از دانشگاه بادن وورتمبرگ اشتوتگارت دریافت کرد. مرز در واقع تجربه کاری خود را از سال ۱۹۸۵ آغاز کرد زمانی که تنها ۲۲ سال سن داشت و مقام‌های مختلف مدیریتی را در شرکت رابرت بوش GmbH بر عهده گرفت. 

 مدیر عاملی چیسس برکس اینترنشنال
در سال ۲۰۰۲ مرز با عنوان معاون رئیس شرکت بروس فرزگتیل مشغول به کار شد اما پس از سه سال کار کردن در این شرکت بار دیگر در سال ۲۰۰۵ به شرکت بوش بازگشت. از سال ۲۰۱۲ مرز سمت مدیرعاملی را در شرکت چیسس برکس اینترنشنال بر عهده گرفت.

 مشاور در لوفتانزا، ولوو
 از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ نیز به عنوان مشاور مستقل در بسیاری از شرکت‌های معتبر و صاحب نام آلمانی فعالیت داشت که از جمله آنها می‌توان به شرکت هواپیمایی لوفتانزا و ولوو اشاره کرد. در نهایت در فوریه سال ۲۰۱۹، مارتینا مرز به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت تایسن کراپ ThyssenKrupp AG برگزیده شد. در شرایطی که اقتصاد آلمان به عنوان قوی‌ترین اقتصاد اروپا و یکی از بهترین اقتصادهای جهان شناخته می‌شود اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که مارتینا مرز در چنین کشوری به عنوان قدرتمندترین زن در اقتصاد شناخته می‌شود.

  • اکرم شعبانی، خبرنگار
  • هفته نامه اطلاعات بورس، صفحه ۸ 
کد خبر 413619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =