ثبت سفارش فروش سهام عدالت در شعب بانک مسکن

تمامی شعب بانک مسکن از ششم خرداد ماه سفارش فروش سهام عدالت مشتریان خود را دریافت و ثبت می‌کنند.

به گزارش صدای بورس به نقل از هیبنا، با توجه به آزادسازی سهام عدالت و همچنین مصوبه مورخ ۳۰ اردیبهشت ۹۹ شورای عالی بورس، مقرر شده بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به نمایندگی از شرکت‌های کارگزاری نسبت به دریافت سفارش فروش سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعلق به دارندگان سهام عدالت اقدام و مراتب فروش سهام مذکور را به کارگزاری ذیربط ارجاع دهند. دریافت سفارش فروش سهام عدالت مشتریان بانک مسکن نیز از امروز در تمام شعب این بانک به صورت حضوری آغاز شده است.

بر این اساس، آن دسته از مشتریان بانک مسکن که واجد سه ویژگی بوده و خواهان فروش سهام عدالت خود باشند، می‌توانند درخواست خود را از امروز تا اطلاع ثانوی به یکی از شعب اعلام کنند. این مشتریان باید دارای سهام عدالت بوده و شماره شبای معرفی شده در برگه سهام عدالت آنها متعلق به بانک مسکن باشد. ویژگی سوم آنها نیز «سجامی» بودن آنهاست. سجام یا سامانه جامع اطلاعات مشتریان فعال در بازار سرمایه توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه‌اندازی شده و برای حضور در بازار سرمایه یک شرط لازم است. به این ترتیب تمام افراد دارای کد بورسی که قصد ادامه فعالیت در بازار سرمایه را دارند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

همچنین لازم است مشتریان در مراجعه به سامانه الکترونیکی سهام عدالت، روش «سهامداری مستقیم» را برای آزادسازی سهام عدالت انتخاب کرده باشند.

شعب بانک مسکن در حال حاضر عاملیت شرکت کارگزاری بانک مسکن را بر عهده دارند و به نیابت از کارگزاری، درخواست فروش سهام عدالت مشتریان این بانک را ثبت می‌کنند. شعب موظف هستند هر سه روز یکبار درخواست‌های ثبت شده را در اختیار کارگزاری قرار دهند تا کارگزاری، سهام عدالت متقاضیان را به قیمت روز به فروش برساند. بنابراین پروسه فروش سهام عدالت از زمان ثبت درخواست تا فروش و واریز وجه به حساب صاحب سهام، حدود یک هفته به طول می‌انجامد.

بنا بر اعلام دایره امور نهادها و ابزارهای مالی بازار سرمایه بانک مسکن، در مرحله فعلی بنا بر بخشنامه‌های ابلاغی وزارت اقتصاد امکان فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت هر فرد وجود دارد.

بانک مسکن در صدد است امکان ثبت غیرحضوری و الکترونیکی سفارش فروش سهام عدالت را نیز طی روزهای آینده فراهم کند که در این صورت، ارائه خدمات مذکور به مشتریان تسهیل خواهد شد.

به منظور تسهیل دریافت سفارشات، سامانه سفارش فروش سهام عدالت به شکلی طراحی شده که با درج کد ملی، اطلاعات مشتری به صورت خودکار در فرم درخواست فروش سهام عدالت درج خواهد شد.

کد خبر 413611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =