تنظیم مجدد بازارها به نفع بورس!

معاون وزیر اقتصاد گفته است: اخیرا به نمایندگان مجلس یازدهم پیشنهاد دادیم تا به صورت مجزا و فوری قسمت مربوط به مالیات بر عایدی مسکن از لایحه اصلاح مالیات های مستقیم را تصویب کنند.

به گزارش صدای بورس، محمدعلی دهقان دهنوی با بیان اینکه چالش بازار مسکن هم در سمت عرضه و هم در سمت تقاضا وجود دارد، تأکید کرد: از یک طرف باید تسهیلات با نرخ مناسب در اختیار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مسکن قرارگیرد و از سوی دیگر اقدامات تنظیم کننده مانند مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی عملیاتی شود.

در این باره، محسن عباسی، دکترای مدیریت مالی و مدرس دانشگاه می گوید: فکر می کنم رویکرد مجلس در خصوص بازار بورس کم کم نمایان می شود و نگرانی های بی مورد و شایعات در خصوص رویکرد مجلس که حاصل شایعات فصای مجازی بود، از بین رفته است. عرض کردم، نگاه به بورس فراجناحی و ملی است و تمامی اقشار جامعه در حال حاضر درگیر بورس هستند. تئوری پول سوزی و بلوکه کردن پول مردم در بورس هم توهم توطئه است. از فرصتی که در بورس پیش آمده نهایت استفاده را ببرید. به جای پرداختن به حواشی بازار از اصلاح ها و فرصت دست به دست شدن سهام نهایت استفاده را ببرید.

۳.۵ میلیون نفر در عرضه اولیه شرکت کرده اند که به نظرم تا آخر سال به ۵ میلیون نفر خواهند رسید و ارزش معاملات ۳۰ هزار میلیارد تومانی را شاهد خواهیم بود.

اگر این مصوبه تصویب و اجرایی شود، رکود بازار مسکن عمیق تر خواهد شد. به نظرم این مصوبه را بعدا در خصوص سایر کالاهای سرمایه گذاری نظیر خودرو هم شاهد خواهیم بود، سعی دولت و مجلس این است که بازارهای موازی بورس را از تقاضای سفته بازی خالی کنند و فقط  تقاضای مصرفی در بازار وجود داشته باشد.

کد خبر 413601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =