۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
پروژه توسعه بورس کلید خورد

در خصوص سهام عدالت پیش‌بینی می‌شود دولت قصد دارد بازارسرمایه را تا حدی بزرگ نگهدارد تا عرضه و ورود سهامداران سهام عدالت به بازار باعث تلاطم نشود. 

احسان عسگری، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه بازار شرکت تامین سرمایه امید در گفت و گو با صدای بورس؛

در خصوص سهام عدالت پیش‌بینی می‌شود دولت قصد دارد بازارسرمایه را تا حدی بزرگ نگهدارد تا عرضه و ورود سهامداران سهام عدالت به بازار باعث تلاطم نشود. 
پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش سهام عدالتی باشد که در دست مردم قرار دارد. سهام عدالت در سال ۸۵ با قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومان به مردم تعلق گرفت.
اگر این ۵۰۰ هزار تومان در حال حاضر ده برابر شده باشد مبلغی حدود ۵ میلیون تومان در اختیار ۴۹ میلیون نفر قرار دارد. طبق گفته دولت که ۲۰ درصد سهام عدالت آزاد می‌شود، تقریبا مبلغی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان منابع نقدی در بازارسرمایه به جریان خواهد افتاد.
در کنار سهام عدالت دولت قصد دارد ۳ صندوق با حجمی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را در بازار سرمایه عرضه کند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود دولت تا شش ماه آینده مبلغی حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان منابع را وارد بازارسرمایه کند.
پیش‌بینی می‌شود با ورود این حجم از نقدینگی به بازارسرمایه و تبلیغاتی که درخصوص بورس در رسانه‌ها می‌شود ورود جریان نقدینگی ادامه‌دار باشد و دولت بتواند به راحتی دغدغه‌های مربوط به عرضه صندوق‌های etf و انتشار ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی که در بودجه سال ۹۹ دیده را تامین کند.
شاید روند رو به رشدی که در حال حاضر شاهد آن هستیم وجود نداشته باشد، اما حجم معاملات بالایی‌تر خواهد رفت و بازاری پر رونق خواهیم داشت. قطعا حضور ۵۰ میلیون نفر در بازار سرمایه بی‌نظیر است؛ در مقابل وظیفه فعالان بازار سرمایه کمک به افراد تازه وارد است تا از تلاطم‌های موجود دچار زیان نشوند.

کد خبر 413532

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =