استقبال ۳ میلیونی از ETFهای دولتی

وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه شماره ۸ خود از پذیره نویسی بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد و یک هزار نفر با سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان از آحاد مردم خبر داد.

به گزارش صدای بورس ، طبق اطلاعایه شماره ۸ وزارت امور اقتصادی و دارایی، بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد و یک هزار (۳۴۸۱۰۰۰) نفر با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومان از آحاد مردم در این پذیره نویسی مشارکت کردند که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه‌گذاری و تعداد سهامداران است.

در این پذیره ‏نویسی از سامانه‌های کارگزاری‌های بورس و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌‏های غیرحضوری و حضوری ۱۴ بانک‏ منتخب از ۱۴ اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال جاری استفاده شد.

بحمدالله این واگذاری، فرصت بی‌نظیری را برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر کشور با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار فراهم آورد.

از مردم شریف کشور که با استقبال از پذیره نویسی واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم پا به عرصه این سرمایه‌گذاری نهادند و همچنین تلاش‌های متعهدانه دست‌اندرکاران این طرح به ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی‌سازی، بانک‌ها، کارگزاری‌ها، رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما و همکاران وزارت امور اقتصادی و دارایی در سطوح ستاد و استان‌ها که در طراحی، اجرا و اطلاع رسانی این مهم مشارکت کردند، قدردانی و تشکر می‌نماید.

‌امید است، دو صندوق قابل معامله آتی (پالایشی و پتروشیمی و صنایع فلزی و خودرویی) نیز با توجه به آنکه فرصتی مشابه این صندوق برای آحاد جامعه فراهم می‌سازد، همچنان مورد توجه قرار گرفته و نتیجه آن رونق و تعمیق بازار سرمایه کشور در کنار تحقق هدف والای تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد باشد، چرا که رونق، تعمیق و بلوغ بازار سرمایه هدفی است راهبردی که وزارت امور اقتصادی و دارایی همواره آن را دنبال خواهد کرد.

کد خبر 413489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =