۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

اقدامی اشتباه و نبود هیچ زیرساخت

محمد آرام بنیار ، مدیرعامل مشاورسرمایه گذاری امین نیکان آفاق
اقدامی اشتباه و نبود هیچ زیرساخت

برای پذیره نویسی صندوقی که مبنای آن سهام است، نباید دوره زمانی چند روزه گذاشت و این مورد اقدامی اشتباه و غیرحرفه‌ای اشتباه بود.

صندوق های سرمایه گذاری یا سهام از لحاظ ادبیاتی اوراق با قیمت متغیر، تلقی می شود که باید در یک لحظه عرضه شود که به آنها عرضه اولیه می گویند. باتوجه به این که قیمت و خالص دارایی های آن متفاوت است، صد در صد باید عرضه اولیه انجام می شد ؛ نه پذیره‌نویسی؛ چون مدت آن  چند روزه است و مشخص نیست افراد مختلف در این مدت با چه قیمتی صندوق ETF را  بایدخریداری کنند؟ موضوع مذکور بزرگترین اشتباه دولت محسوب می شود و از طرفی هم  در این خصوص با فعالان بازارسرمایه هیچ گونه مشورتی نشد.

دومین اشتباه این است که هر عرضه اولیه فرآیندی دارد . مهم ترین روند آن بازاریابی و معرفی محصول است. باید در این خصوص جلسات متعددی انجام می شد و اطلاع رسانی کامل صورت می گرفت. همچنین باید یک شرکت مشاورسرمایه گذاری برای این صندوق امیدنامه تهیه می کرد که در این امیدنامه حالت های مختلف و ریسک ها در نظر گرفته می‌شد .  این که دولت بدون هیچ زیرساخت و فرآیندی این اقدام را انجام داد، باید می دانست که با عدم استقبال مردم مواجه خواهد شد. به نظر برای این که موضوع  مذکور دوباره تکرارنشود، این عرضه ها باید توسط شرکت های بورسی مثل تامین سرمایه ها و مشاورسرمایه گذاری ها انجام شود.  

  • هفته نامه ۳۵۲ اطلاعات بورس، صفحه ۱۵
کد خبر 413425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =