۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
سهم معدن از ارتباطات

به عقیده محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو اغراق نیست اگر بگوییم حوزه روابط عمومی رکن اساسی برای توسعه و پیشرفت هر کشوری خواهد بود.

به گزارش صدای بورس به نقل از ایمیدرو، محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو در یادداشتی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی نوشت: ۲۷ اردیبهشت با پیگیری تلاشگران عرصه روابط عمومی و ارتباطات به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.

در دنیای کنونی که محور همه فعالیت‌ها بر مبنای ارتباطات شکل گرفته، اغراق نیست اگر بگوییم این حوزه رکن اساسی برای توسعه و پیشرفت هر کشوری خواهد بود.

در شرایط فعلی در جهان؛ جنگ، اقتصاد، سیاست و موضوعات فرهنگی همه در بستر ارتباطات شکل گرفته و معنا پیدا می‌کند و کشوری پیروز است که ابزارهای قوی‌تری از رسانه و ارتباطات را در اختیار داشته باشد.

ناگفته پیداست که با این سطح از اهمیت، در کشور ما تاکنون روابط عمومی و اطلاع رسانی به جایگاه خود نرسیده و فاصله بسیاری تا رسیدن به تعریف و کارکرد واقعی آن وجود دارد.

امروز و با اعمال تحریم‌های گسترده، عملا امکان فروش نفت در کشور وجود ندارد و به همین سبب بخش معدنی کشور سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده و در سال گذشته سهم بخش معدن از صادرات غیرنفتی به ۳۰ درصد رسید و این اتفاق مهم رسالت روابط عمومی و رسانه‌ها در انعکاس دستاوردهای این بخش را سنگین خواهد کرد.

باید بپذیریم که ظرفیت‌ها و تلاش‌های بخش معدنی کشور به صورت ضعیفی به مردم اطلاع رسانی شده و مردم نقش این صنعت مهم را در زندگی خود حس نمی‌کنند و این در حالی است که این صنعت اکنون علاوه بر تامین نیاز ارزی خود، ارز سایر صنایع کشور را نیز تامین می‌کند و بالاترین میزان اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در کشور در سال گذشته متعلق به همین بخش بوده است.

در چند ماه اخیر تلاش کردیم در ایمیدرو، همگرایی در روابط عمومی‌ها ایجاد کنیم و اولین همایش مدیران روابط عمومی شرکت‌های معدنی را بعد از سال‌ها برگزار کردیم و تاکید و حمایت ویژه رئیس هیئت عامل ایمیدرو انگیزه مضاعفی برای تداوم این فعالیت ایجاد کرد که شرایط کرونا برای تشکیل جلسات بعدی وقفه ایجاد نمود که انشالله بزودی با پروتکل‌های بهداشتی شاهد تشکیل دوباره آن خواهیم بود.

هم افزایی روابط عمومی‌های به اثرگذاری بهتر آنها در انعکاس تلاش‌های مدیران، کارکنان و کارگران معدن و صنایع معدنی به جامعه کمک بسیاری می‌کند.

بر خود لازم می‌بینم ضمن تبریک این روز به همکاران خودم در روابط عمومی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی، از خبرنگاران سخت کوش این حوزه که همواره به عنوان همراه همیشگی ما در بازتاب اخبار تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر ‌کنم.
 

کد خبر 413319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =