اعتبار یک میلیونی برای خرید ETF دولتی

صندوق بازنشستگی کشوری جهت ایجاد فرصت خرید سهام ETF دولتی برای بازنشستگان، تسهیلات قرض‌الحسنه با اقساط ۱۲ ماهه در نظر گرفته است.

به گزارش صدای بورس به نقل از وبسایت صندوق بازنشستگی کشوری، این صندوق با هدف فراهم کردن امکانات بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود بازار سرمایه کشور برای بازنشستگان گرامی، در نظر دارد تا شرایط را برای سرمایه‌گذاری بازنشستگان علاقه‌مند به خرید سهام صندوق واسطه‌گری مالی یکم فراهم سازد. در این راستا شرایط دریافت یک فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به منظور خرید این سهام در اختیار بازنشستگان گرامی قرار گرفته است.
بازنشستگان گرامی در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در صندوق ETF مالی یکم می‌توانند با تکمیل درخواست و ثبت نام از این اعتبار بهره‌مند شوند و مبلغ این اعتبار که به صورت قرض‌الحسنه می‌باشد، در اقساط ۱۲ ماهه از محل حقوق آنها کسر خواهد شد.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که نوسان قیمت در بازار سرمایه امری متداول است، بنابراین در صورت تمایل بازنشستگان برای استفاده از تسهیلات تخصیصی، صندوق هیچ مسئولیتی بابت نوسان‌های احتمالی قیمت این سهام در آینده ندارد.

معرفی ETF مالی یکم

ETF مخفف عبارت Exchange Traded Fund به معنی صندوق قابل معامله در بورس است. دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری امکان معامله را ندارند و سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری باید اغلب از طریق مراجعه به صندوقی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اقدام کنند. ولی واحد سرمایه‌گذاری این نوع صندوق‌ها مشابه سهام عادی به راحتی قابل خرید و فروش است. یعنی هر میزان درصد از واحدهای کل یک صندوق را تهیه کنیم به همان نسبت از کل سرمایه‌گذاری صندوق بهره‌مند می‌شویم.

معرفی صندوق واسطه‌گری مالی یکم

با توجه به سیاست‌های اقتصادی دولت مبنی بر واگذاری بنگاه‌های دولتی به عموم مردم، دولت مصمم است تا بخش بزرگی از سهام شرکت‌های دولتی را در قالب ۳ صندوق پذیره‌نویسی کند. در گام اول، سهام متعلق به دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و همچنین شرکت‌های بیمه البرز و بیمه اتکایی امین از طریق ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری با نام «صندوق واسطه‌گری مالی یکم» به افراد حقیقی واگذار خواهد شد.
صندوق واسطه‌گری مالی یکم به منظور واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌های صادرات ایران، ملت، تجارت، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین، از تاریخ ۱۵ اردیبهشت لغایت ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ عرضه می‌شود و به دلیل محدودیت سهام ارائه شده، هر فرد با کد ملی مشخص تنها امکان خرید مجموعا ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از این سهام را دارد.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که پس از ۲ ماه از مهلت تعیین شده برای پذیره‌نویسی، امکان فروش سهم در بورس وجود دارد و قبل از آن سهامداران امکان فروش سهام ETF مالی یکم را ندارند.

کد خبر 413306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =