«مشترک نوین پایدار» صدر نشین بازدهی 

 هفته گذشته شاهد نوسانات قابل توجهی در بازار سرمایه بودیم. هر چند رشد شاخص کل بورس ادامه پیدا کرد، اما شدت آن خیلی کمتر از هفته‌های قبل‌تر بود.

با این وجود شاخص کل برای اولین بار در بالای عدد یک میلیون قرار گرفت و با ۶۹ هزار واحد افزایش به ۱ میلیون و ۴۸ هزار واحد رسید. ورود پول اشخاص حقیقی به این بازار همچنان مثبت است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به ویژه صندوق‌های سهامی همچنان در این هفته هم جهت با روند کلی بازار توانستند خوش بدرخشند. 

«مشترک نوین پایدار»، «باران کارگزاری بانک کشاورزی» و «ثروت آفرین تمدن» به ترتیب با کسب ۱۱.۰، ۱۰.۳ و ۹.۹ درصد بازدهی، عنوان پربازده‌ترین صندوق‌های هفته را از آنِ خود کردند. در هفته گذشته علاوه بر بورس، ورود پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز مثبت شد. خالص ورود وجه نقد به کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری ۲۱.۸ هزار میلیارد ریال بود که صندوق‌های سهامی با ۱۴ هزار میلیارد ریال بیشترین ورود وجه نقد را داشتند. همچنین در این روند،  صندوق‌های با درآمد ثابت ورود ۳.۲ هزار میلیار ریال و صندوق‌های مختلط ورود ۲.۱ هزار میلیارد ریال را تجربه کردند. نماگر خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌ها در انتهای هفته بر روی عدد ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار میلیارد ریال ایستاد. صندوق‌ها به طور کلی ۴۵ درصد از دارایی‌ها را در وجه نقد و سپرده بانکی، ۳۰ درصد اوراق بدهی و ۲۴ درصد در سهام مستعد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.      

  • هفته نامه ۳۵۲ اطلاعات بورس، صفحه ۵
کد خبر 413286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =