پرسش از «فرابورس»

با توقف نماد «فرابورس»، شرکت فرابورس ایران مکلف به شفاف‌سازی شد.

به گزارش صدای بورس به نقل از سامانه کدال، به استناد ماده ۱۲ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران، نماد معاملاتی شرکت شرکت فرابورس ایران «فرابورس» به علت نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر متوقف گردید. لذا به منظور رعایت دستورالعمل فوق الذکر، ضروری است حداکثر ظرف مدت دو روز کاری سوالات و ابهامات مطرح شده در سامانه تدان توسط شرکت بررسی و پاسخ به آنها مطابق اطلاعیه اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی افشا شود.

پرسش از «فرابورس»:

۱. الف: در گزارش شفاف‌سازی اسفند ماه فرابورس، پیش‌بینی ارزش معاملات در سال آتی مستلزم تائید هیئت مدیره فرابورس عنوان شده است. با توجه به گذشت زمان از کنفرانس قبل، پیش‌بینی سال ۱۳۹۹ را مطابق جدول زیر ارائه فرمایید.

ب: با توجه به عدم ارائه اطلاعات حجم، تعداد و ارزش معاملات تاریخی فرابورس لطفا داده‌های مذکور را در جدول زیر ارائه فرمایید.

۱۳۹۴

۱۳۹۵

۱۳۹۶

۱۳۹۷

۱۳۹۸

پیش‌بینی ۱۳۹۹

حجم معاملات (میلیون ورقه)

ارزش معاملات (میلیارد ریال)

تعداد معاملات

(هزار دفعه)

۲. با توجه به افزایش قابل توجه تورم در سال‌های گذشته ارزش ریالی دارایی‌ها افزایش معناداری داشته که منجر به افزایش نسبت حجم معاملات (ارزش معاملات) به تعداد معاملات شده است. افزایش این نسبت، تعداد معاملاتی که مشمول سقف کارمزد معاملاتی خواهند شد را افزایش داده و خواهد داد. لطفا در این مورد به سوالات زیر پاسخ دهید:

الف: در سال ۹۸ و ۹۷ چند درصد از تعداد معاملات مشمول سقف کارمزد عملیاتی شده است؟

ب: آیا شرکت نسبت به افزایش سقف مبلغ کارمزد خرید و فروش اقداماتی داشته است؟

ج: چه تعداد از کارگزاری‌ها مشمول پرداخت سقف درآمد کارمزد معاملات در سال ۹۷ و ۹۸ شده‌اند؟

د: آیا شرکت نسبت به افزایش سقف درآمد کارمزد معاملات کارگزاری اقداماتی داشته است؟

۳. افتتاح رسمی بازار متشکل ارزی در چه تاریخی است؟ شناسایی درآمد این بازار بر چه اساسی است؟ و درصد مالکیت فرابورس بر این بازار چند درصد است؟

۴. با توجه به آزادسازی سهام عدالت درآینده نزدیک، اقدامات این شرکت جهت پذیرش معاملات سهام عدالت در فرابورس را بیان کنید. در صورت پذیرش معاملات در فرابورس، پیش‌بینی شرکت از درآمد آن چقدر است؟

۵. معاملات صندوق دارایکم در بورس اوراق بهادار پذیرش شده است، در حالی که در چند سال اخیر پذیرش صندوق‌های قابل معامله عموما در بازار فرابورس انجام شده است. لطفا دلیل عدم پذیرش دارایکم در فرابورس را اعلام فرمایید. آیا احتمال پذیرش دو صندوق قابل معامله دیگر دولت در بازار فرابورس وجود دارد؟

۶. با توجه به توافق سه جانبه بین فرابورس-سپرده‌گذاری و تسویه وجوه- بورس تهران، هزینه مدیریت و نگهداری تالارهای منطقه‌ای نسبت به درآمدی که هر شرکت از محل تالارهای مذکور کسب می‌کند، تقسیم می‌شود. سهم فرابورس از درآمد این تالارها در سال‌های ۹۸ و ۹۷ چقدر بوده و پیش‌بینی درآمد از این محل در سال ۹۹ چقدر است؟

پس از توقف نماد معاملاتی به علت نوسان قیمت سهام طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی و انتشار اطلاعیه ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی، اشخاصی که به سامانه تدان (tedan.ir) دسترسی دارند، می‌توانند حداکثر تا ساعت ۲۴ همان روز نسبت به طرح سوال از ناشر اقدام نمایند (اشخاصی که به سامانه تدان دسترسی ندارند می‌توانند سوالات خود را از طریق یکی از نهادهای مالی که دارای مجوز فعالیت مشاور سرمایه‌گذاری از سازمان بورس و اوراق بهادار باشد، در این سامانه ثبت نمایند). پس از پایان مهلت ثبت سوالات، ناشر موظف است حداکثر ظرف مدت دو روز کاری نسبت به تهیه پاسخ و ارسال آن اقدام نماید. در صورت عدم ارسال پاسخ یا ارائه پاسخ ناقص توسط ناشر، بورس مربوطه عدم پاسخگویی ناشر را به عموم افشا می‌کند.

کد خبر 413183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =