راهبردهای بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از کار و تولید است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جشنواره امتنان از نخبگان کارگری استان قزوین به‌صورت ویدئوکنفرانس به بیان سیاست‌ها و راهبردهای این بانک در حمایت از بخش تولید و کار پرداخت.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان در سی و یکمین جشنواره امتنان از نخبگان کارگری استان قزوین که به‌صورت ویدئوکنفرانسی از محل ساختمان میرداماد این بانک با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین سخن می‌گفت، اظهار کرد: تحقق شاخص نسبت مصارف به منابع بانک در استان قزوین به میزان ۱۰۸ درصد نشان‌دهنده پیشی گرفتن حجم تسهیلات پرداختی از میزان منابع سپرده‌ای در استان می‌باشد و این امر بیانگر التزام بانک در تقویت بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان است.
وی در همین رابطه افزود: بانک توسعه تعاون با پرداخت ۲۸۱۲ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۹۸ رشدی ۱۶۲ درصدی را در مقایسه با سال ۹۷ محقق کرده است که بخش‌های تولیدی با ۷۶ درصد سهم مناسبی در سبد تسهیلاتی بانک داشته‌اند.
مهدیان با اشاره به تجربه بانک توسعه تعاون در عاملیت طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اعطای تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ خاطرنشان کرد: این بانک از هر نظر آمادگی سازمانی، تخصصی و مهارتی برای اجرای طرح‌های ملی و تسهیلات اشتغال‌زایی را داراست و پیشنهادهای مناسبی از سوی بانک برای حمایت بیشتر از قشر ارزشمند کارگران به مراجع بالادستی منعکس گردیده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون تأمین سرمایه در گردش شرکت‌های تعاونی تولیدی با رویکرد جهش تولید را از مهمترین برنامه‌های بانک در سال جاری اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اعطای تسهیلات سرمایه در گردش شرکت‌های تعاونی تولیدکننده لوازم پزشکی و بهداشتی در شعب بانک در حال اجراست که مطابق همین الگو، کلیه واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی، امکان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش را دارند.
مهدیان با بیان اینکه ۷۰ درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاونگران تخصیص می‌یابد، گفت: در حال حاضر تفاهم‌نامه‌های متعددی با اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی در سراسر کشور منعقد شده است و در همین راستا این بانک آمادگی خود را برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های جدید با شرکت‌های تعاونی مصرف کارگری اعلام می‌دارد تا شرایط مناسبی در افزایش قدرت خرید خانوارها و اعضای این تعاونی‌ها فراهم آورد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون ریالی به برگزیدگان سی و یکمین جشنواره امتنان از کارگران استان خبر داد و دراین‌باره گفت: بانک توسعه تعاون به‌منظور قدردانی از زحمات و تلاش کارگران نمونه استان قزوین که بر اساس آراء هیئت داوری انتخاب ‌شده‌اند، مبلغ یکصد میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به برگزیدگان جشنواره پرداخت می‌کند.
در این جلسه عیسی قبادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: توانمندی بانک توسعه تعاون در اجرای طرح‌های حمایتی و توسعه‌ای اثبات ‌شده و رویکرد این بانک در حمایت از واحدهای تولیدی و اشتغال آفرین در سطح کشور قابل‌تقدیر است.
قبادی در ادامه به ظرفیت‌های بالای بخش تعاون در جهش تولید در کشور اشاره کرد و گفت: حضور نهاد مالی تخصصی برای تقویت بخش‌های تخصصی اقتصاد همواره به‌عنوان ضرورت مطرح بوده است و در حال حاضر تقویت بانک توسعه تعاون می‌تواند در کمک به تحقق اهداف اجتماعی و اقتصادی کشور مثمر ثمر واقع شود.
وی نقش کارگران و نیروهای انسانی شاغل در بنگاه‌های تولیدی و کشاورزی را در ارتقای تولید و توان اقتصادی کشور ارزشمند دانست و افزود: توجه به مطالبات این عزیزان سرلوحه مسئولین کشور بوده است و در شرایط کنونی تحولات تکنولوژیک، باید از مقام و جایگاه کارگران به‌عنوان عوامل انسانی فرآیند تولید به نحو کاملی مراقبت شود.
فاطمه محمد بیگی منتخب مردم شریف شهرستان قزوین نیز در این جلسه گفت: استان قزوین از مزیت‌های زیادی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی برای ارتقای تولید در کشور برخوردار است و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با بانک توسعه تعاون زمینه‌ساز پیشرفت‌های بیشتر در بخش‌های اقتصادی استان خواهد شد.
همچنین رضا گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در این جلسه گفت: بخش تعاون به عنوان بخش انسان‌محور، بستر مناسبی برای شکوفایی فعالیت‌های تولیدی است و همکاری بانک توسعه تعاون با دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها تأثیر زیادی در تقویت واحدهای تعاونی و تولیدی سراسر کشور داشته است.
شایان‌ذکر است، در این جلسه سید باقر فتاحی، عباس نجفی و امیر هوشنگ عصارزاده اعضای هیئت مدیره بانک توسعه تعاون نیز حضور داشتند.

کد خبر 412863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =