۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
۴۷ درصد رشد درآمد «مارون»

 بررسی عملکرد پتروشیمی مارون از ابتدای سال مالی ۹۸ تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه همان سال و مقایسه آن با دوره مشابه سال مالی ۹۷ حاکی از رشد درآمد فروش این مجموعه دارد.

عملکرد یک ماهه منتهی به پایان اسفند 
بر اساس این گزارش، «مارون» در دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ حدود ۲۵۲ هزار و ۱۷۴ تن انواع محصول تولید کرد و درآمد آن از محل فروش ۱۵۳ هزار و ۶۹۸ تن از تولیداتش بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال اعلام شد. 

بیشترین درآمد فروش
بر اساس اطلاعات موجود، از میان محصولات تولیدی پتروشیمی مارون محصول پلی اتیلن سنگین بیشترین درآمد فروش به مبلغ سه هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال را برای این شرکت رقم زده است. همچنین در ماهی که گذشت، تعداد ۲۲ هزار و ۹۲۶ تن محصول پلی اتیلن سنگین تولید شده و ۳۴ هزار و ۷۹۸ تن نیز به قیمت ۹۹ میلیون و ۸۴۳ هزار ریال به ازای هر تن به فروش رسید. 

روند صعودی درآمد محصولات 
پتروشیمی مارون از ابتدای سال مالی ۹۷ تا پایان اسفند ماه همان سال حدود چهار میلیون و ۱۷۹ هزار تن انواع محصول تولید کرد و درآمد آن از محل عرضه یک میلیون و ۶۸۹ هزار تن انواع محصول بیش از ۸۰ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال محاسبه می‌شود. این در حالی است که شرکت در دوره مشابه سال مالی ۹۸ با تولید چهار میلیون و ۳۸۸ هزار تن انواع محصول و فروش یک میلیون و ۷۵۲ هزار تن از تولیداتش به درآمد فروش ۱۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی دست یافت. بر این اساس همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، درآمد فروش «مارون» در دوره عملکرد از ابتدای سال مالی ۹۸ تا پایان اسفند ماه نسبت به دوره مشابه سال مالی ۹۷ حدود ۴۷ درصد رشد داشت. 

صدر نشینی اتیلن 
این گزارش می‌افزاید، بیشترین درآمد فروش محصولات تولیدی «مارون» طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی ۹۸ به محصول اتیلن تعلق دارد. چراکه، در این دوره عملکرد به‌واسطه عرضه ۵۲۹ هزار و ۶۳۲ تن محصول اتیلن به نرخ ۶۴ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال به ازای هر تن درآمدی بالغ بر ۳۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال عاید این مجموعه شده است که این رقم نسبت به درآمد فروش سایر محصولات تولیدی شرکت بالاترین مبلغ به شمار می‌رود.

  • شماره ۳۴۸ هفته نامه اطلاعات بورس- صفحه ۷
کد خبر 412615

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =