پنج گانه‌ای برای رییس جدید سازمان‌ بورس

تامین مالی از طریق بازار سرمایه مهمترین  کارکرد بورس در تمامی دنیاست بنابراین بدیهی است توسعه ابزارهای تامین مالی باید مورد توجه بوده و در کنارآن  تلاش برای کاستن از زمان تامین مالی مدنظر قرار گیرد.

ابوالفضل شهرآبادی، عضو هیات مدیره سبدگردان داریک پارس در گفت و گو با صدای بورس با اشاره به پتانسیل موجود گفت: بهترین پیشنهاد به رییس جدید سازمان بورس برای استفاده از تمامی ظرفیت های موجود جسارت ایجاد تغییرات ساختاری است.
 وی با اشاره به وجود افراد توانمند در بازارسرمایه که تخصص و دانش به روزی دارند اما معمولا از تجربیات آنها استفاده نمی‌شود، افزود: ایجاد اتاق فکر برای بازار سرمایه یکی از مهمترین مواردی است که با وجود متخصصان این بخش باید مورد توجه  قرار بگیرد.
شهرآبادی به تدوین و ارائه برنامه بلندمدت استراتژی برای بازار سرمایه هم  اشاره کرد و گفت: چارچوب مشخصی که بیانگر اهداف بازار در بلندمدت بوده و برای تمامی افراد  قابل  دسترسی باشد می‌تواند تغییرات  بنیادی خوبی دربازار ایجاد کند.
عضو هیات مدیره سبدگردان داریک پارس، حرکت درمسیر توسعه و مقرررات‌ زدایی را دیگر سرفصلی عنوان کرد که باید مورد توجه مدیر جدید سازمان قرار گیرد. وی افزود: آنچه در سال‌های اخیر در سازمان بورس اتفاق افتاده  نوعی تمرکزگرایی بوده که مشکلات عدیده ای برای فعالان بخش‌های مختلف بازار فراهم کرده است بنابراین توجه به تمرکز زدایی می‌تواند در این بین  مشکل گشا باشد.
شهرآبادی با تاکید برتوجه به هدف بازارهای سرمایه گفت: تامین مالی از طریق بازار سرمایه مهمترین  کارکرد بورس در تمامی دنیاست بنابراین بدیهی است توسعه ابزارهای تامین مالی باید مورد توجه بوده و در کنارآن تلاش برای کاستن از زمان تامین مالی مدنظر قرار گیرد.
این کارشناس بازارسرمایه در انتها بر واگذاری اختیار و قدرت بیشتر به نهادهای فعال بازار سرمایه و حذف محدودیت های فعالیت آنها تاکید کرد.

کد خبر 412313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =