افزایش مالکیت تاپیکو در سهام تاصیکو

روابط عمومی تاپیکو اعلام کرد: هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا (تاپیکو)، میزان سهام خود را در هلدینگ تاصیکو را به بیش از ۱۵ درصد افزایش داده و از این محل بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان ارزش افزوده به دست آورد.

به گزارش صدای بورس به نقل از شستا رسانه، در راستای بهینه سازی و بهبود سبد سهام و برنامه‌های پیش‌بینی شده در گزارش تفسیری مدیریت و به منظور تحصیل سهام ارزشمند بورسی، میزان سهام هلدینگ نفت وگاز وپتروشیمی شستا (تاپیکو) در هلدینگ صدر تأمین از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه شستا، به بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت.

در حال حاضر ارزش روز سهام تاصیکو در پرتفوی تاپیکو بالغ بر ۲ هزار و پنجاه میلیارد تومان با بهای تمام شده حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومانی است که ارزش افزوده‌ای بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان برای تاپیکو ایجاد کرده است.

هلدینگ صدر تأمین یکی از هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا است که دارای پرتفوی بورسی با ارزشی بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان متشکل از سهام هلدینگ توسعه معادن و فلزات، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه و همچنین پرتفوی غیربورسی شامل شرکت‌هایی همچون ذغال پروده طبس و فولاد اکسین خوزستان است.

این هلدینگ با خالص ارزش دارایی تقریبی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومانی یکی از مهمترین هلدینگ‌ها در گروه استخراج کانه‌های فلزی در بازار سرمایه ایران به حساب می‌آید.

کد خبر 412306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =