انتخاب درست ضامن بورس کارآمد است

اکنون زمانی است که با انتخاب اشتباه باز هم فرصت رشد و توسعه متوازن بازار سرمایه در چارچوب های استاندارد جهانی و بورس های کارا، از دست خواهد رفت.

صدای بورس- امروز پس از مدت‌ها بالاخره خبر پذیرش استعفای شاپور محمدی از سازمان بورس و اوراق بهادار نشت کرد. خبری که هرچند وزارت امور اقتصادی و شورای عالی بورس اطلاعیه ای راجع به آن منتشر نکرده اند، به سرعت اما در فضای مجازی منتشر شد.

اینکه دلیل رفتن دکتر محمدی چیست، در شرایط کنونی اهمیت چندانی ندارد، آنچه مهم است و اهالی بازار باید به آن توجه ویژه داشته باشند، جایگزین ایشان است. جایگزینی که بتواند در شرایط حساس کنونی اقتصاد از یک سو و سایه سنگین کرونا بر فضای کسب و کارها از دیگر سو، سکان هدایت بازار مالی را به دست بگیرد. کسی که سیاسی نباشد، درجات بالای دانش مالی را درک کرده باشد، سابقه مدیریت بنگاه‌های بزرگ را در کارنامه کاری داشته باشد، سابقه مدیریت در ارکان بازار را داشته باشد، ضمن داشتن پختگی لازم، فعالان بازار سرمایه، وی را بپذیرند. حالا نه وقت گروکشی های سیاسی است نه زمان یارکشی‌های جناحی در بورس کشور.

اکنون زمانی است که با انتخاب اشتباه باز هم فرصت رشد و توسعه متوازن بازار سرمایه در چارچوب‌های استاندارد جهانی و بورس‌های کارا، از دست خواهد رفت. زمانی است با جایگزینی غلط، فرصت ورود شرکت‌های بیشتر به ویژه زیر مجموعه‌های دولت، افزایش سهم بورس از تامین مالی اقتصاد و پر رنگ شدن نقش بورس در زندگی مردم، از دست خواهد رفت.

پس بیاییم این‌بار نه به خاطر جناحی خاص، گروهی سیاسی یا دعواهای حزبی، به خاطر منافع ملی از شورای بورس بخواهیم شخصی با تجربه قابل دفاع، آشنا به دانش روز، مقبول بازار سرمایه، بدون وابستگی و سهم خواهی‌های مرسوم را به سکانداری بازار مالی کشور برگزینند، ان شاالله.

منبع: اخبار بورس

کد خبر 412277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =