۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
بزرگترین رشد تاریخی قیمت نفت

به دنبال امیدواری‌ها نسبت به انعقاد یک توافق جهانی برای کاهش عرضه نفت که احتمالا تا اوایل هفته آینده به دست خواهد آمد، قیمت نفت روز جمعه برای دومین جلسه متوالی افزایش داشت و بزرگترین رشد هفتگی تاریخ خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش صدای بورس به نقل از سنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: روز پنجشنبه و به دنبال تقویت احتمال کاهش قابل توجه عرضه جهانی، قیمت نفت بزرگترین رشد یک روزه تاریخ خود را پشت سر گذاشته بود. ترمیم سریع قیمت نفت پس از هفته‌ها کاهش پس از آن رخ داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت، روسیه و عربستان برای پایان دادن به جنگ قیمت با یکدیگر مذاکره خواهند کرد. ترامپ گفته آمریکا با کاهش تولید نفت خود موافقت نکرده است.

رشد قیمت‌ها در روز جمعه نیز ادامه داشت و نفت برنت در پایان معاملات روز با ۴ دلار و ۱۷ سنت معادل ۱۳.۹ درصد جهش به ۳۴ دلار و ۱۱ سنت رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه نیز تا ۴۷ درصد رشد داشت و بالاترین رشد قیمت در طی یک جلسه در تاریخ معاملات نفتی را به ثبت رساند. قیمت نفت در پایان معاملات روز پنجشنبه رشد ۲۱ درصدی را به ثبت رساند. در مجموع معاملات هفتگی نفت برنت رشد ۳۶.۸ درصدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد هفتگی در تاریخ معاملات ثبت شده برای نفت برنت بود.

قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۳ دلار و ۲ سنت معادل ۱۱.۹۳ درصد رشد به ۲۸ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات این هفته رشد بی سابقه ۳۱.۸ درصدی را به ثبت رساند.

اوپک قرار است روز دوشنبه نشست اضطراری تشکیل دهد و احتمالا در این نشست بر سر کاهش حدودا ۱۰ درصدی عرضه نفت جهان یعنی حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز توافق صورت گیرد.

کد خبر 412193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =